اهم اخبار

نامه درخواست مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران به جهانگیری/تفاوت ارز دولتی و آزاد که قرار است کره وارد کشور گردد به این اتحادیه پرداخت و در مقابل کره به صورت مجانی به ستاد تنظیم بازار تحویل گردد+سند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سعید سلطانی سروستانی در نامه ای از معاون اول رئیس جمهور خواست تفاوت ارز دولتی و آزاد را به هر میزان که قرار است کره وارد کشور گردد به اتحادیه دامداران پرداخت و در مقابل کره به صورت مجانی به ستاد تنظیم بازار تحویل گردد

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) ، مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در نامه ای در اختیار خبرنگار اگروفودنیوز قرار داده پیشنهاداتی در خصوص جلوگیری خروج ارز از کشور و حمایت از دامداران قرار داده است که متن آن به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

احتراما همانگونه که مستحضرید صادرات بعضی ازمحصولات که امکان تولید آنبیش از مصرف داخلی وجود داردبهترین سوپاپ اطمینان برای تولیدکنندگان به شمار می رود.

علیرغم سیاست کلان دولت محترم و فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید،متاسفانه تصمیمات و اقدامات در مدیریت میانی به گونه ای است که حمایت از واردات به مراتب بیشتر از صادرات است که ادامه آن به مرور باعث نابودیتولید و ورشکستگی تولیدکنندگان خواهد شد.

علیرغم پی گیری های انجام شده در مورد صادرات شیر خشک که در حال حاضر بیش از ۵۳ هزار تن در انبار کارخانجات موجود بوده و این موضوع باعث شده که اولا”کارخانجات دریافت شیر دامداران را محدود و ثانیا” به علت بلوکه شدن نقدینگی نتوانند بهای شیر دریافتی را به موقع پرداخت نمایند که متاسفانه علیرغم تصویب صادرات آن در مرحله اول به کندی انجام و در حال حاضر متوقف گردیده است.

از طرفی شنیده می شود که قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی جهت واردات گره اختصاص داده شود. اینجانب بعنوان نماینده دامداران کشور تقاضا دارم از خروج ارز از کشور که در حال حاضر با محدودیت های فراوران روبرو است جلوگیری و تفاوت ارز دولتی و آزاد را به هر میزان که قرار است کره وارد کشور گردد به این اتحادیه پرداخت و در مقابل کره به صورت مجانی به ستاد تنظیم بازار تحویل گردد.

براساس آمارهای موجود در سال گذشته مقدار ۱۴۳۹۶ تن کره به ارزش ۹۰/۹۷۳/۰۰۰دلار وارد کشور شده است. برای تولید کره از شیر۳/۲ چربی نیاز به ۳۶۰ هزار تن شیرخام می باشد که علاوه برتولید کره مورد نیاز حدود ۳۰ هزار تن  شیرخشک نیز استحصال  خواهد شد.

برای پرداخت بهای این مقدار شیر با احتساب قیمت شیر خام هر کیلوگرم ۲۹۰۰۰ هزار ریال مبلغ ۱۰/۴۴۰/۰۰۰میلیون ریال هزینه خواهد گردید که از محل اختلاف قیمت ارز پرداخت می گردد.

با این عمل با ایجاد انگیزه به دامداران اولا” موجب افزایش تولید شیرخام خواهد شد و ثانیا” عرضه و تقضای شیر خام به تعادل خواهد رسید و علاوه بر اینکه دامداران متضرر نمی شوند لبنیات به مقدار کافی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. در صورت تایید جزئیات این پروژه با عدد و رقم به استحضار خواهد رسید.

                                                                           با تشکر

                                                                سعید سلطانی سروستانی

                                   مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *