اهم اخبار

در نامه ای به روسای سه قوه مطرح شد؛ ۲٫۳ میلیارد دلار چپاول ارز به نام واردات چای/ تولیدکنندگان داخلی در آستانه ورشکستگی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

انجمن تخصصی محصولی چای، دمنوش و فرآورده های گیاهی ایران در نامه ای به روسای قوای سه گانه خواستار تعیین تکلیف پرونده رانت چای شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، انجمن تخصصی محصولی چای، دمنوش و فرآورده های گیاهی ایران در نامه ای به روسای قوای سه گانه با اشاره به عدم تعیین تکلیف پرونده رانت شرکت دبش و اتفاقاتی که به دنبال این مساله در صنعت چای کشور رخ داده است، عنوان کرد که باند فساد مذکور با ایجاد رانت و انحصار در واردات، صادرات و توزیع چای نامرغوب و چپاول حدود ۲ میلیارد و سیصد میلیون دلار ارز کشور خسارتی جبران ناپذیر به اقتصاد کشور وارد کرده است.

در این نامه آمده اقدامات انجام گرفته منجر شده تا فعالیت تجاری و اقتصادی ۳۶۰ تاجر و شرکت تجاری و ۱۴۰ کارخانه فرآوری چای کشور در طول یک قرن گذشته صنعت چای را راهبری کرده اند با تهدید جدی مواجه شود، به نحوی که حدود یکسال است هیچگونه ثبت سفارش و وارداتی انجام نمی شود.

در همین راستا تاجران و تولیدکنندگانی که مایوس از اصلاح امور و سرخورده از گستره رانت خواری و تبانی های صورت گرفته هستند یا در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند یا در اندیشه تغییر شغل هستند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *