اهم اخبار

در پی شیوع ویروس کرونا/ درخواست چین از صادرکنندگان غذا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سازمان گمرک چین از صادرکنندگان غذا به این کشور خواست اظهارنامه‌ای را درباره آلوده نبودن محصولشان به ویروس کرونا امضا کنند.

به گزارش ایسنا، یک واردکننده چینی به رویترز گفت: این اظهارنامه ممکن است تلاش چین به منظور کاهش تست اضافی روی کالاهای وارداتی و مسئول شناختن صادرکنندگان برای تضمین سلامت محصولاتشان باشد.

بر اساس این اظهارنامه، صادرکننده از قوانین چین و دستورالعمل سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان جهانی بهداشت برای تضمین آلوده نبودن غذای وارداتی به چین به ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تبعیت می‌کند. در ادامه این اظهارنامه قید شده است: در صورت تشخیص ویروس در شرکت غذایی یا ریسک آلودگی محصولات غذایی صادر شده به چین، ما همه اقدامات لازم را برای رفع ریسکهای ایمنی غذا و حمایت از سلامت مصرف کننده انجام می‌دهیم.

پکن تست آلودگی به ویروس کرونا روی غذاهای وارداتی را پس از شیوع کرونا در یک بازار عمده فروشی مواد غذایی در هفته گذشته آغاز کرد.

به گفته واردکنندگان، در تیان جین پکن، مقامات همه کانتینرهای گوشت را تست می‌کنند.

گمرک چین اعلام کرد بیش از ۳۰ هزار نمونه گوشت، غذای دریایی، صیفی‌جات و میوه در فاصله ۱۱ تا ۱۷ ژوئن مورد تست قرار گرفته‌اند و آلودگی آنها به ویروس کرونا منفی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، یک صادرکننده گوشت در این باره گفت: تست همه کالاها پرهزینه و زمان بر خواهد بود. مقامات چینی از صادرکنندگان خواسته‌اند این اظهارنامه را ارایه کنند تا بتوانند به وضعیت عادی برگردند.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *