اهم اخبار

وزیر کشاورزی برزیل: راه‌های گسترش همکاری‌های ایران و برزیل در بخش کشاورزی بررسی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

راه‌های تداوم و گسترش همکاری‌های تهران و برازیلیا در بخش کشاورزی و دامی در گفت‌وگوی سفیر ایران و وزیر کشاورزی برزیل مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در برزیل، «حسین قریبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا در گفت‌وگوی تصویری با «ترزا کریستینا»  وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل راه‌های تداوم و گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش کشاورزی و دامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

در این گفت‌وگو که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد،  قریبی با اشاره به جایگاه تجارت محصولات کشاورزی در روابط دوجانبه، بر علاقه‌مندی ایران به پی‌ریزی یک روابط اقتصادی بلندمدت از طریق ایجاد یک چارچوب جامع و همکاری تجاری متوازن و پایدار تاکید کرد.  

ترزا کریستینا نیز ایران و برزیل را دو کشور دوست با سابقه طولانی همکاری به ویژه در بخش کشاورزی توصیف کرد و بر اراده وزارتخانه متبوع خود جهت کمک به اهداف مورد نظر در توسعه روابط و همکاری‌های در این عرصه تاکید کرد.

وزیر کشاورزی برزیل همچنین در این گفت و گو برای سفر به تهران در اولین فرصت پس از رفع محدودیت‌های کرونایی اعلام آمادگی کرد.  

تجارت محصولات کشاورزی بخش عمده روابط تجاری دوجانبه ایران و برزیل را شامل می‌شود. ذرت، سویا، کنجاله سویا، گوشت و شکر مهمترین اقلام صادراتی برزیل به ایران را تشکیل می‌دهند.

صادرات برخی اقلام مورد استفاده در کشاورزی از ایران هم بخش اصلی صادرات ایران به برزیل در سال گذشته را تشکیل داده است.

زمینه‌های بسیاری برای توسعه این بخش بین دو کشور وجود دارد که در سفر آتی وزیر برزیلی به ایران مورد توجه قرار خواهد گرفت.

برزیل یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تحقیقات و فن‌آوری‌های افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی در جهان بشمار می‌آید.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *