اهم اخبار

دستگاه کنترل اقلیم هوشمند در ایران ساخته شد

بدون دیدگاه

مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع کشاورزی کوثر گفت: دستگاه کنترل اقلیم هوشمند گلخانه با یک‌سوم قیمت نمونه خارجی در ایران ساخته شد و انتهای شهریورماه روانه بازار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم، زینب مهر‌بخش مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع کشاورزی کوثر سازمان اقتصادی کوثر امروز در نشست خبری اظهار داشت: این مجموعه دولتی مسئولیت دارد که علاوه بر خدمت به زیرمجموعه‌های کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر به فعالان بخش کشاورزی کشور برای افزایش بهره‌وری در تولید و مکانیزاسیون یاری رساند.

مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع کشاورزی ادامه داد: در سال ۹۷ و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران واردات و تولید تجهیزات مورد نیاز مکانیزاسیون تحت تأثیر قرار گرفت اما اکنون با تحقیق و توسعه که در داخل کشور و توسط مهندسان ایرانی انجام شد این دستگاه‌ها در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه کنترل هوشمند اقلیم که در گلخانه‌ها نصب می‌شود مواردی مانند میزان آب، رطوبت، کود و مواد مغذی خاک گلخانه‌ها را محاسبه می‌کند و این اطلاعات را در اختیار بهره‌برداران قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: دستگاه کنترل اقلیم ساخته‌شده در کشور که از شهریور ماه به بازار کشور عرضه می‌شود یک‌سوم قیمت مشابه خارجی خود است و می‌تواند اطلاعات دقیقی برای جلوگیری از مخاطرات تولید و افزایش بهره‌وری در اختیار گلخانه‌داران قرار دهد.

مهر‌بخش گفت: علاوه بر فعالیت در حوزه مکانیزاسیون در بخش‌های یادشده برنامه های جدیدی را در دستور کار داریم به همین منظور نقشه راهی در این ارتباط تهیه شده است. مسیر حرکت شرکت در سال‌های آینده نیز مشخص شده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پایین بودن سطح نفوذ توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی کشور اظهار داشت: فعالیت‌های خرد و پراکنده و کمبود ورود سرمایه به بخش کشاورزی کشور، وجود دانش فنی بالای تجهیزات مکانیزاسیون بخش کشاورزی و کمبود نیروهای متخصص، گران‌قیمت بودن برخی از این دستگاه‌ها و اشکالاتی که در استفاده از این خطوط اعتباری وجود داشته است از جمله دلایل پایین بودن توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی است.

وی اظهار داشت: بخش مکانیزاسیون سازمان اقتصادی کوثر در دولت گذشته منفی ۱۰ میلیارد تومان گردش وجوه نقد و ۱۴ میلیارد تومان بدهی سررسید شده داشته است که اکنون این بدهی ها تسویه شده است.

مهر بخش افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ باید به تعداد ۲۷ دستگاه جوجه کشی به مرغداران تحویل داده می شد اماتنها ۲ دستگاه تحویل داده شد در دولت سیزدهم تعهدات دولت قبل انجام شد و برای ۳۲ دستگاه هم سفارش گرفته شده است.

مهربخش به تخلفات دیگری که در این شرکت در دولت قبل اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت:وی افزود: مکانیزاسیون کوثر۱۹٫۷ میلیارد تومان در دولت قبل از سازمان اقتصادی کوثر استقراض کرد اما این قرض پرداخت نشد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *