اهم اخبار

دهک‌های پایین جامعه قدرت خرید لبنیات را ندارند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی گفت: با آزادسازی قیمت محصولات لبنی دهک‌های پایین جامعه قدرت خرید لبنیات را ندارند و دولت باید بر این بازار نظارت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی در واکنش به توقف قیمت گذاری دستوری فرآورده های لبنی در بازار اظهار کرد: دولت بر سفره مردم باید نظارت داشته باشد چرا که عدم دخالت دولت منجر به هرج و مرج در بازار لبنیات می شود.

وی با تاکید بر نظارت دولت به سود منطقی کالاها افزود: دولتی که بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت نداشته باشد، مردمی نیست. در واقع دولت با اعمال نظارت بیشتر باید از سود غیرمنطقی کالا جلوگیری کند.

ظفری ادامه داد: دولت سیزدهم پس از کسب آرای کابینه باید در چارچوب منطقی بر قیمت ها نظارت داشته باشد چرا که برخی مسئولان وزارت جهاد علاوه بر افزایش قیمت شیرخام، اهدافی مبنی بر آزادسازی صادرات شیرخشک و کره داشتند که خوشبختانه تاکنون انجام نشده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی درباره تاثیر افزایش قیمت شیرخام بر بازار محصولات لبنی بیان کرد: با اجرای خرید هر کیلو شیرخام به نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت محصولات لبنی هم تحت تاثیر قرار می گیرد، این درحالی است که دهک های ضعیف جامعه قدرت خرید ندارند.

وی در واکنش به آزادسازی قیمت محصولات لبنی گفت: گرچه برخی کارشناسان اذعان می کنند که آزادسازی بهتر از قیمت دستوری است، اما این موضوع واقعیت ندارد. مصداق بارز این امر در لاستیک، آهن و سیمان به وضوح مشخص است که با آزاد شدن، قیمت کاهش نداشته است.

به گفته ظفری، با آزادسازی قیمت محصولات لبنی ۹ دهک پایین جامعه توان خرید محصولات لبنی را ندارند ، از این رو اعمال نظارت دولت علاوه بر جلوگیری از هرج و مرج بازار منجر به منطقی شدن هزینه سفره خانوار هم خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افزایش قیمت شیرخام راه حل مناسبی برای حمایت از دامدار نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش افسار گسیخته تمامی کالاها، امیدواریم پس از استقرار دولت تصمیماتی در جهت مهار قیمت کالاها اتخاذ شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده های لبنی در پایان با اشاره به راهکار حمایت از صنعت دامپروری تصریح کرد: با استقرار وزیر و معاونان جدید افزایش توزیع نهاده های دامی و رفع ایرادات سامانه بازارگاه به منظور جلوگیری از فساد بهترین راه حل برای ثبات نسبی بازار محصولات لبنی، گوشت، مرغ و تخم مرغ است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *