اهم اخبار

ذخیره علوفه مورد نیاز عشایر توسط شرکت‌های تعاونی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایری کشور گفت: تمامی اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی عشایری در حد توان برای دوره قشلاق انواع علوفه را تأمین و ذخیره‌سازی کرده‌اند که برای زمستان بتوانند مقدار علوفه مورد نیاز عشایر نیازمند را تأمین کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ مهدی میزبان اظهار کرد: سازمان امور عشایری کشور شرکت‌های تعاونی دارد که تمام عشایر کوچنده عضو آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: بخشی از خدمات عشایر در قالب این تعاونی‌ها ارائه می‌شوند.

میزبان بیان کرد: یک سری خدمات حاکمیتی است که باید توسط ۱۶ دستگاه اجرایی عضو ستاد کوچ انجام شوند و یک سری خدمات مانند تأمین آب شرب، سوخت، آرد و … مخصوص تعاونی‌های عشایری است که وظایف بین ان‌ها تقسیم شده است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایری کشور افزود: تمامی اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی در حد توان برای دوره قشلاق انواع علوفه را تأمین و ذخیره‌سازی کردند که بتوانند برای زمستان مقدار علوفه مورد نیاز عشایر نیازمند را تأمین کنند.

وی عنوان کرد: جمعیت دامی عشایر در کل کشور به ۲۸ میلیون می‌رسد که در تناسب با شرایط مراتع جمعیت زیادی است.

میزبان افزود: در کل کشور بالغ‌بر ۲۵۲ هزار خانوار عشایر با جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری امسال دست به کوچ خواهند زد.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایری کشور تصریح کرد: کاری که ما انجام می دهیم این است که در این زمینه متناسب با وضعیت اقلیمی، جغرافیایی، مصافت و نوع کوچ سنتی، ماشینی و ترکیبی شرایطی را فراهم کنیم که کوچ در شهرستان‌ها و استان‌های مبداء وسطی مانند لرستان و مقصد با کمترین آسیب از جهت مدیریتی و اداری، برخوردها و تصادم‌ها این کار انجام شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *