اهم اخبار

رئیس اتاق اصناف ایران:نمایشگاهی برای ماه مبارک رمضان برپا نمی شود/ تامین اقلام مصرفی مردم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مشکلی از لحاظ تامین و توزیع اقلام مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان نداریم و نمایشگاهی در این ایام برپا نمی شود.

«علی فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، تاکید کرد: کمبودی در کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان نداریم.
وی با بیان اینکه نظام اقتصادی کشور در وضعیت باثباتی است، گفت: ممکن است اختلاف قیمت در برخی کالاها باشد، اما این موضوع ربطی به نظام توزیع ندارد و بیشتر متاثر از مسائل سیاسی و کارهای جانبی است.
رئیس اتاق اصناف ایران علت افزایش قیمت برخی کالاها را به تغییر نرخ جهانی آن کالاها مرتبط دانست و افزود: در شرایطی که کمبودی وجود ندارد، لزومی برای برپایی نمایشگاه نیست.
به گزارش ایرنا، حسن عباسی معروفان معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولت ایران نیز دو روز گذشته اعلام کرد: بر اساس مصوبه کمیته‌ تنظیم بازار، ۸۰ هزارتن برنج و شکر در قالب «طرح توزیع سبد کالای اساسی ضیافت» ماه مبارک رمضان در سراسر کشور توزیع می شود.
وی افزود: ۳۰ هزار تن برنج مرغوب وارداتی از نوع سفید دی.ام (DM) به تناسب جمعیت هر استان، در سراسر کشور توزیع شده و حواله کالای هر استان نیز ارسال شده است تا از طریق فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری توزیع شود.
وی افزود: قیمت فروش برنج به مباشران توزیع شامل فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف در انبارهای این شرکت به ازای هرکیلو گرم ۲۴ هزار ریال و قیمت برای مصرف کنندگان نهایی در فروشگاه ها به ازای هر کیلو ۲۷ هزار ریال تعیین شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *