اهم اخبار

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران: برنج حداقل ۳ دست بین دلالان می چرخد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رضا کنگری گفت: هنوز افزایشی قیمتی در بازار از ابتدای سال نداشته ایم و اگر نوساناتی در بازار ارز رخ ندهد، قیمت ها افزایشی نخواهد بود و ثبات پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از همشهری آنلاین؛ رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در خصوص وضعیت بازار محصولات غذایی گفت: خوشبختانه هنوز افزایشی قیمتی در بازار از ابتدای سال نداشته ایم و اگر نوساناتی در بازار ارز رخ ندهد، قیمت ها افزایشی نخواهد بود و ثبات پیدا می کند. البته طبق روال هر ساله قیمت ها ۱۰ تا ۱۲ درصد گران می شوند که هنوز این افزیش قیمت ها در حوزه بنکداری اعمال نشده است و فعلا کالاهایی مانند برنج، روغن، حبوبات و … با همان نرخ سال گذشته فروخته می شوند.

کنگری ادامه داد: خوشبختانه هنوز کالاها با همان ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی مبادله می شود که موجب ایجاد ثبات نسبی قیمت ها در بازار محصولات غذایی شده است.

وی در خصوص برنج گفت: برنج پرمحصول در بازار به صورت عمده فروشی و بنکداری با قیمت ۱۳۵ هزار تومان در هر کیلو به فروش می رود و به طور کل میانگین قیمت برنج ایرانی بین ۵۵ تا ۱۳۵ هزار تومان است. البته این قیمت ها قیمت بنکداری است و سوپرمارکت ها ۱۳ درصد روی آن می کشند و می فروشند.

کنگری همچنین گفت: البته این درصدها در صورتی است که واسطه و دلالی در این چرخه وارد نشود، چون معمولا محصولی مانند برنج حداقل ۳ دست بین دلالان با سود ۲ تا ۳ درصد حاشیه سود می چرخد تا به دست توزیع کننده نهایی برسد و این طور نیست که به شکل مستقیم از بنکدار به دست فروشگاه های خرده فروشی برسد. اگر سوپرمارکتی های سطح شهر از این دلالان یا بنکداران نقدی خرید کنند برنج را با حاشیه سود کمتری می خرند؛ اما اگر چکی یا وعده ای خرید کنند برنج را گران تر می خرند و در نتیجه با قیمت بالاتری به مصرف کننده نهایی می فروشند.

رئیس اتحادیه بنکداران در خصوص حبوبات هم گفت: سال گذشته حبوبات ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرد که الان هم با همان نرخ سال گذشته عرضه می شود و افزایشی قیمتی نداشتیم.

کنگری در خصوص قیمت روغن هم اعلام کرد که هنوز افزایش قیمتی از سوی بنکداران اعمال نشده است و با قیمت قبل در فروشگاه ها عرضه می شود.

رئیس اتحادیه بنکداران اعلام کرد که خوشبختانه امسال در بازار کمبودی در خصوص هیچ یک از مواد غذایی وجود ندارد و محصولات غذایی در بازار فراوان است به مردم اطمینان داد که در این خصوص مردم نگران نباشند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: همشهری آنلاین

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *