اهم اخبار

رئیس اتحادیه فروشگاهی و مواد پروتئینی: درج قیمت تولید روی اقلام پروتئینی در آینده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سعید درخشانی گفت: اگر طرح الزام آور شدن درج قیمت تولید بر ۱۴ قلم کالا موفق باشد، شامل اقلام پروتئینی نیز در آینده نزدیک خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید درخشانی رئیس اتحادیه فروشگاهی و مواد پروتئینی گفت: اگر قیمت نهایی که از درب کارخانه روی کالا درج می‌شود، مستقیم به دست مصرف کننده و یا فروشنده برسد بهتر به نظر می‌رسد تا اینکه به دست واسطه گر برسد، در واقع با اجرای این طرح کنترل بازار و پایان دادن به تخلفات است.

او ادامه داد: در مجموع ضریب سود پخش سراسری ۱۰ درصد و سود خرده فروشی برای کالا‌های اعلام شده ۱۰تا۷ درصد منطبق با ضرایب خرده فروشی مصوب است و اگر فروشگاهی قیمت را از سمت خود افزایش دهد قطعا به مقامات بالا و تعزیرات معرفی می‌شود، چرا که تمامی بازرسان ما در سطح شهر حضور و فعالیت فروشگاه  داران را رصد می‌کند.

درخشانی گفت: اگر طرح الزام آور شدن درج قیمت تولید بر ۱۴ قلم کالا موفق باشد، شامل اقلام پروتئینی نیز در آینده نزدیک خواهد شد و ما آن را برای این اقلام قطعا برای جلوگیری از دست سودجویان اجرایی خواهیم کرد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشگاهی و مواد پروتئینی قیمت نهایی امروز تخم مرغ  ۴۳ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت (تولید و واردات) درج شده روی کالا باید منطبق با قیمت فروش و بر اساس فاکتور‌های فروش در نظر گرفته شود؛ به طوری که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *