اهم اخبار

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه: بازار جوجه تعریفی ندارد؛ عرضه جوجه یکروزه ۳۰ درصد کمتر از قیمت تمام شده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فارغی گفت: در حالی که قیمت تمام شده جوجه بالای ۳ هزار تومان است، اما قیمت فعلی در بازار ۳۰ درصد کمتر از این نرخ است.

غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار جوجه یکروزه تعریفی ندارد، اظهار کرد: با وجود آنکه قیمت تمام شده تولید بالای ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تومان است، اما هم اکنون جوجه یکروزه با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومان حدود ۳۰ درصد کمتر از قیمت تمام شده تولید، عرضه می‌شود.

او افزود: عرضه جوجه یکروزه کمتر از قیمت تمام شده تولید، بیانگر مازاد تولید است که اگر عرضه کاهش نیابد، مرغداران مادر از گردونه تولید خارج می‌شوند.

فارغی قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده را ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت فعلی مرغ نسبت به دان با نرخ مصوب تا حدی قابل قبول است، اما با تامین نهاده با نرخ آزاد قیمت مناسب نیست.

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه امکان صادرات مرغ با عوارض ۵ هزار تومانی وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به اخذ عوارض ۵ هزار تومانی صادرات مرغ، امکان رقابت با رقبای منطقه وجود ندارد.

مازاد تولید علت اصلی زیان تولیدکنندگان جوجه

به گفته او، با وجود انباشت مازاد تولید در آینده نزدیک شاهد ضرر و زیان مجدد واحد‌ها خواهیم بود.

فارغی از روند افزایشی جوجه ریزی در واحد‌ها خبر داد و گفت: میزان جوجه ریزی در ماه آینده به ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون قطعه می‌رسد، در حالی که حداکثر نیاز ماهانه کشور ۹۵ میلیون قطعه است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در پایان، حداکثر نیاز ماهیانه کشور به تولید گوشت مرغ را ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تن اعلام کرد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *