اهم اخبار

رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون واردات روغن پومیس را تکذیب کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون گفت: واردات روغن پومیس واقعیت ندارد و بیان مطالب خلاف واقع باعث تخریب صنعت غذا می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ مهدی عبدی اظهار کرد: روغن زیتون های وارداتی به صورت فرابکر و بکر و با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و قانونی وارد کشور می شود.

وی در پاسخ به ادعای رئیس شورای ملی زیتون در خصوص واردات روغن پومیس و ضعف دستگاه های نظارتی خاطرنشان کرد: سازمان های نظارتی نظیر سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو در تمامی مراحل واردات، تصفیه، بسته بندی و توزیع روغن های زیتون تولیدی در کشور نظارت دارند و طی سال های اخیر هیچگونه گزارشی در زمینه واردات روغن پومیس، بسته بندی و توزیع آن در کشور وجود ندارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون تصریح کرد: اتهام زنی های بی اساس در زمینه روغن های زیتون وارداتی با هدف های خاص صورت می گیرد و عده ای با این بهانه ها به دنبال جلوگیری از واردات، افزایش قیمت روغن زیتون در کشور و سودهای هنگفت هستند.


مطلب مرتبط: واردات تفاله‌های زیتون در غیاب سازمان استاندارد


عبدی متذکر شد: طی سال های اخیر برخی افراد با اظهاراتی غیرکارشناسی به صنعت غذا لطمه زده اند و باعث شدند تا مردم به صنعت غذا بدبین شوند که یک نمونه از این اظهارات نادرست در زمینه کیفیت روغن زیتون های وارداتی است.

بنابراین گزارش، روغن  تفاله زیتون (پومیس)، روغنی است که از تفاله زیتون یا پومیس استخراج می‌شود. پس از اتمام استخراج مکانیکی روغن زیتون، تقریباً ۵–۸٪ روغن در تفاله باقی می‌ماند، که پس از آن باید با کمک حلالهایی نظیر هگزان استخراج شود، که تنها برای مصارف صنعتی کاربرد دارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *