اهم اخبار

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد: تولید ماهانه ۵ میلیون عدد شیرخشک در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هانی تحویل زاده از تولید ماهانه ۵ میلیون عدد شیرخشک نوزاد در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ هانی تحویل زاده گفت: بنابر آمار ماهانه ۵ میلیون عدد شیرخشک نوزاد در کشور تولید می شود که با این وجود مشکلی در عرضه نداریم.

به گفته او، طی ماه های اخیر قیمت شیرخشک تغییری در بازار نداشته است. چنانچه ارزش افزوده از ۹ درصد به یک درصد و حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد اصلاح نشود، چاره ای جز اصلاح قیمت نیست.

تحویل زاده می گوید: تا زمانی قیمت شیرخشک نوزاد واقعی نشود و کماکان با نرخ های کمتری نسبت به بازارهای جهانی عرضه شود، بی تردید قاچاق به کشورهای همسایه استمرار می یابد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک‌ نوزاد گفت: علی رغم آنکه ۸۵ درصد مواد اولیه شیرخشک نوزاد وارداتی و ۱۵ درصد چربی تولید داخل است، اما مشکلی در تامین مواد اولیه نداریم. لذا انتظار می رود که هیئت وزیران ارزش افزوده و حقوق گمرکات را اصلاح کند تا تولید دچار مشکل نشود.

بنابر آمار اعلامی انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد، هم اکنون کمبودی در خصوص شیرخشک های رگولار نداریم و تنها برخی برندهای شیرخشک رژیمی در استان ها کمبود وجود دارد که از برندهای جایگزین استفاده می کنیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *