اهم اخبار

رئیس انجمن تولیدکنندگان غلات کشور: قاچاق آرد و گندم با اصلاح نظام یارانه صرفه اقتصادی ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کاوه زرگران گفت: با اصلاح نظام یارانه و نزدیک شدن به قیمت های جهانی، قاچاق آرد و گندم به کشورهای همسایه صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاوه زرگران گفت: اصلاح نظام یارانه و آزادسازی آرد صنف و صنعت همچون صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات، ماکارونی و نان‌های حجیم سهم چندانی در سفره خانوار ندارد.

به گفته او، مدیریت آرد خبازی در کنترل قاچاق و مصرف گندم تاثیر بسزایی دارد چرا که با آزادسازی قیمت و نزدیک شدن به نرخ جهانی قاچاق صرفه اقتصادی ندارد.

زرگران می‌گوید: آزادسازی قیمت تنها عامل افزایش کیفیت نان نیست بلکه عوامل دیگری همچون تخمیر اولیه و ثانویه در فرآیند پخت نان اثر گذار است، هر چند اصلاح قیمت میزان ضایعات و هدر رفت را کاهش می‌دهد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان غلات گفت: با آزادسازی قیمت آرد صنف و صنعت، صادرات ماکارونی و بیسکویت کاهش می یابد که این امر در واردات گندم اثر گذار است.

بنابر آمار سالانه ۱۱ تا ۱۲ میلیون تن گندم مورد نیاز کشور است که ۹ میلیون تن آن در بخش خبازی و مابقی صنف و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصلاح نظام یارانه و آزادسازی قیمت آرد و نان در کاهش هدر رفت یارانه زنجیره ها و اُفت ضایعات ناشی از بهبود کیفیت و کنترل قاچاق تاثیر بسزایی دارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *