اهم اخبار

رئیس انجمن صنفی گاوداران: فاصله قیمت گوشت از تولید تا مصرف بسیار زیاد است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان این که فاصله بین قیمت تولید تا مصرف گوشت در کشور بسیار زیاد است، گفت: می‌توانیم گوشت را به قیمت ۱۰۰و یا ۱۱۰ هزارتومان به دست مصرف کننده برسانیم.

احمد مقدسی شامگاه یکشنبه در برنامه گفت وگوی شبکه خبر افزود: گاوداران می‌توانند ۱۰۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور را تامین کنند و صادرات هم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حتی با دلار آزاد هم اگر گوشت تولید کنیم مصرف کنندگان نباید گوشت دام سنگین را بیشتر از ۱۱۶ هزار تومان بخرند و اگر بیشتر می خرند، دارند گران می خرند و ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم.

مقدسی با اشاره به همکاری خوب دولت و تولیدکنندگان گفت: ستاد تنظیم بازار اجازه دهد که شرکت پشتیبانی امور دام هم برای مصرف عمومی و هم برای ذخایر استراتژیک، خرید مستمر از ما داشته باشد، همین الان هم ما اعلام می‌کنیم که برای عرضه مستقیم به مصرف کننده آمادگی داریم، چون در این شرایط هم تولید کننده متضرر می‌شود هم مصرف کنندگان متضرر می شوند.

رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران اظهارداشت: الان دیگر دولت نمی‌تواند گوشت یخی وارد کند چون کیلویی ۱۳۰ هزار تومان برای خودشان تمام می‌شود.

مقدسی درباره قیمت دام سنگین و گوشت آن گفت: قیمت میانگین دام سنگین ۳۸ هزار تومان است و اگر گاو کشتار شود باید به قیمت ۹۹ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در این گفتگو با بیان این که گوشت شرایط خاص خودش را دارد، گفت: قیمتی که ایشان گفتند(آقای مقدسی) قیمت تمام شده برای دامدار است و الان قیمت گوشت بسته به کیفیتش بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است.

قبادی درباره علت عدم عرضه مستقیم گوشت در میادین میوه و تره بار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده و نمی‌دانم چرا انجام نشده و آخرین خبری که من دارم این که از ناحیه تولید گوشت این موضوع استقبال نشده است.

او همچنین گفت: این آمادگی وجود دارد مصوبه ستاد تنظیم بازار را تکرار و تاکید کنیم و از شنبه هفته آینده همکاران در تولید با اختصاص فضا با اجاره یا بدون اجاره در میادین میوه و تره بار در اختیارشان قرار بگیرد و گوشت را مستقیم عرضه کنند.

افشین صدر دادرس، مدیر عامل اتحادیه دام سبک کشور نیز با رد سخنان آقای قبادی درباره استقبال نکردن تولیدکنندگان از عرضه مستقیم گوشت، گفت: ۱۵ اتحادیه مرکزی تولید کنند دام و طیور و آبزیان کشور، درخواستی را در این باره ارسال کردند، ولی هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

دادرس افزود: قیمت دام زنده در تهران بین ۵۰ تا ۵۵ هزارتومان است و میانگین کشوری ۵۱ هزار تومان و قیمت گوشت در کشتارگاه‌ها ۱۱۰ تا ۱۲۰هزار تومان تمام می‌شود و باید قاعدتا با ۱۰ درصد سود خرده فروشی به مصرف کننده عرضه شود.

محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران هم درباره جریمه گرانفروشان گفت: به محض این که متوجه تخلف قیمت شویم چه در خرده فروشی ها چه در عمده فرشی ها ورود و برخورد می کنیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *