اهم اخبار

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی: تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن رسید/قیمت هر کیلو قارچ ۱۳ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

افشار از افزایش تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو قارچ با نرخ ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, درباره آخرین وضعیت بازار قارچ اظهار کرد: با توجه به خنک شدن هوا و کاهش تولید سبزی، تقاضا برای خرید قارچ در بازار افزایش یافته است.

وی افزود: علی رغم شرایط مساعد تولید، قیمت کنونی هر کیلو قارچ به سبب ازدیاد تقاضا به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان در بازار رسیده است.

به گفته افشار، بنابر آخرین برآوردها، قیمت تمام شده هر کیلو قارچ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده که فروش با نرخ‌های کنونی بیانگر حداقل سود ۵ درصدی تولیدکنندگان است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: در شرایط فعلی تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن رسیده، ضمن آنکه در ماه‌های آتی میزان تولید فزونی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه طی ۲ ماه اخیر صادرات قارچ متوقف شده است، افزود: با توجه به مسائل اربعین و بسته شدن مرز، صادرات قارچ متوقف شده بود که با خنک شدن هوا و ازدیاد تقاضا پیش بینی می‌شود که صادرات ماهانه قارچ به عراق به حدود ۲۰ تن برسد.

افشار با اشاره به اینکه صادرات قارچ در ۶ ماهه نخست سال رونق چندانی نداشت، بیان کرد: این در حالی است که با رفع مشکلات حمل و نقل پیش بینی می‌شود که صادرات قارچ تا پایان سال به عراق، کشور‌های خلیج فارس و روسیه به ۳۰ هزار تن برسد.

وی مجموع تولید قارچ تا پایان سال را ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به خنگی هوا و اقدامات صورت گرفته در راستای فرهنگ سازی انتظار می‌رود که در ماه‌های آتی مصرف نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته باشد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان درخواست‌هایی مبنی بر اصلاح قیمت تمام شده داشتند که براساس آخرین برآورد‌ها قیمت تمام شده تولید با احتساب ۲۰ درصد سود برای تولیدکننده به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد رسید.

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *