اهم اخبار

رئیس بنیاد ملی گندمکاران: مشکلی در تولید گندم نداریم؛ زمزمه افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به گوش می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هاشمی گفت: با وجود قیمت مناسب گندم در بازار آزاد، سطح زیرکشت مطابق با پیش بینی‌های قبلی محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران ، با اشاره به اینکه مشکلی در تولید گندم نداریم، اظهار کرد: با توجه به اختلاف چشمگیر قیمت خرید تضمینی با بازار آزاد این نگرانی وجود دارد که گندم تولیدی صرف خوراک دام و طیور یا از مرز‌های کشور قاچاق شود.

کاهش ۵۰ درصدی سطح زیرکشت گندم کذب است

او در واکنش به اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت افزود: با وجود قیمت مناسب گندم در بازار آزاد، سطح زیرکشت مطابق با پیش بینی‌های قبلی محقق می‌شود و تنها ممکن است همانند سال گذشته، کارخانه داران بدون ثبت در سامانه دولت اقدام به خرید کنند.

هاشمی ادامه داد: اگر دولت بنابر هر دلیلی نتواند با بازار آزاد رقابت کند و در بحث خرید بدسلیقگی کند، میزان خرید از نیاز کشور کمتر خواهد بود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین پیگیری‌ها پیرامون اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم بیان کرد: در ارتباط با افزایش قیمت خرید خبر‌هایی به گوش می‌رسد که امیدواریم این امر محقق شود تا امنیت غذایی کشور به مخاطره نیفتد.

به گفته او، هم اکنون کشاورزان گندم تولیدی خود را به راحتی در بازار آزاد با نرخ ۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند که با این وجود در امر تولید مشکلی نخواهیم داشت.

هاشمی در پایان با اشاره به تاثیر حدف یارانه نهاده‌های کشاورزی بر تولید تصریح کرد: با حذف یارانه نهاده‌های کشاورزی، کشاورزان با کمبود نقدینگی برای تهیه کود‌های فسفاته و پتاسه روبه‌رو هستند که بدین ترتیب نیاز است بانک مرکزی سرمایه در گردش یک سال را در اختیار کشاورزان بگذارد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *