اهم اخبار

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد:اقتصاد مقاومتی وامنیت غذایی اولویت های جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تبریز – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی رسالت امروز سازمان جهاد کشاورزی استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم مهری  در آئین آغاز عملیات تجهیز و راه اندازی مجتمع تبدیلی تکمیلی سیب زمینی سراب اظهار داشت: پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تهیه و تنظیم سند تدبیر و توسعه استان برگرفته از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی؛ نقشه راه کشاورزی مقاومتی نیز در شش ماهه اول سال ۹۳ در سازمان جهاد کشاورزی استان تهیه، تدوین و برای اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی اولویت سالم بودن و استاندارد بودن محصولات کشاورزی، رمز اصلی بازاریابی و تجاری سازی محصول و چرخه اقتصادی مزارع تولیدی فعال است و اگر رسالت دیروز جهادگران، تولید سالم و محرومیت زدایی بود امروز جهادگران تولید در بخش کشاورزی، مجریان اقتصاد مقاومتی و تامین کنندگان امنیت غذایی مردم میهن اسلامی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: نظام نوین ترویج کشاورزی در آذربایجان شرقی ابداع و خوشبختانه امروز در کل کشور بصورت عملیاتی اجرا می شود و با توجه به سرمایه گذاری هنگفت در ساختار سازمان تعاون روستائی بصورت اموال، دارائی ها و سرمایه های راکد در سال های گذشته، تبدیل آنها به نقدینگی و تغییر جهت در رویکرد این سرمایه گذاری ها یک ضرورت است و این اقدام در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ارزیابی خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر به غیر از برنج، شکر، روغن و مرکبات که مربوط به استانهای شمالی کشور می شود، در سایر محصولات زراعی و باغی در سطح استان آذربایجان شرقی مازاد مصرف داشته و این اضافه تولید به کشورهای همسایه مرزی و استانهای همجوار صادر می شود.

مهری با تاکید دوباره بر احیاء و بازسازی شرکت های تعاونی روستائی جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به کشاورزان و بهره برداران استان و با اشاره به سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان سراب، اظهار داشت: سطح زیرکشت سیب‌زمینی در این شهرستان از سه هزار و ۸۰۰ هکتار به چهار هزار هکتار رسیده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲۸ هزار تن سیب زمینی از این مزارع برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در پایان گفت: با راه اندازی کارخانه فرآوری سیب زمینی، تولیدات محصولات سیب زمینی در استان و حتی استانهای هم جوار با قیمت مناسب خریداری و از هدررفت سرمایه های تولیدکنندگان پیشگیری خواهد شد

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *