اهم اخبار

رئیس سازمان حمایت: گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت گذاری دستوری شدند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عباس تابش گفت: گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت تثبیتی شده و ستاد تنظیم بازار ما را مکلف به قیمت گذاری کرده است که در همین راستا خواستار دریافت مستندات قیمتی از وزارت جهاد شدیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، عباس تابش رئیس سازمان حمایت؛ در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: درج قیمت تولیدکننده بر روی محصول، مشکل قیمت‌گذاری دلالان را حل می‌کند. ما به دنبال حذلف دلالان و تأمین کنندگان مالی نیستیم.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: ما با شرکت‌های پخش جلساتی داشتیم و در مورد ضرایب سود به یک جمع بندی رسیدیم؛ ما به دلالان خرده‌ای نمی‌گیریم اما می‌گوئیم دلالی که نمی‌تواند وظیفه خود را انجام دهد و بخشی از وظیفه خودش را بر گردن دیگری می‌اندازد، حق ندارد فراتر از ۱۳ درصدی که برایش مشخص شده، هزینه‌ای را بر دوش مردم تحمیل کند.

معاون وزیر صمت در مورد وضعیت قیمت‌ها نیز تصریح کرد: از ۷ هزار قلم کالایی که تاکنون مشمول طرح درج قیمت تولیدکنندگان شده اند، ۲۰۰۰ قلم آن کاهش قیمتی ۵ تا ۶۵ درصدی داشته است؛ به طور مثال قیمت نوشابه از حدود ۱۵ هزار تومان پس از اجرای این طرح در ابتدا به حدود ۱۱ هزار تومان و سپس به حدود ۱۰ هزار تومان و اکنون ۹,۵۰۰ تومان رسیده است و اگر ۳۰ درصد سود آن را محاسبه کنیم قیمت مصرف کننده آن حدود ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان شده است لذا فقط در هر نوشابه حدود ۳,۵۰۰ تومان به نفع مصرف کننده می‌شود.

رئیس سازمان حمایت گفت: توزیع کننده در کالاهای مصرفی ۳۰ درصد و در کالاهای سرمایه‌ای ۲۰ درصد مجاز به افزایش قیمت است.

گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت گذاری شدند

تابش افزود: همچنین گوشت قرمز و برنج ایرانی مشمول قیمت تثبیتی شده است و ستاد تنظیم بازار سازمان حمایت را مکلف به قیمت گذاری کرده است؛ در همین راستا با وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه کردیم تا مستندات قیمت این دو گروه کالایی را به ما ارائه بدهند تا کارشناسی کنیم و به ستاد تنظیم بازار تحویل دهیم و قیمت‌ها در آنجا مصوب شود.

وی گفت: با بررسی مستندات وزارت جهاد و انجمن‌ها به یک جمع بندی در مورد قیمت منطقی برنج و گوشت مبنای گران بودن آن می رسیم.

تابش تصریح کرد: در حال حاضر قیمت برنج در کف بازار کیلویی ۷۵ هزار تومان است. البته شاید کالای به خصوصی در یک شبکه توزیع به خصوصی ۹۰ هزار تومان شده باشد نه تأیید می‌کنم نه تکذیب می‌کنم اما در حال حاضر ما قیمت منطقی را نمی‌دانیم و منتظر مستندات وزارت جهاد هستیم.

وی در مورد پروسه خرید و قیمت‌گذاری میوه شب عید هم گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سنوات گذشته پای ثابت میوه شب عید و قیمت گذاری آن بوده است؛ اما امسال سازمان حمایت در این پروسه که به چه قیمتی خریداری شده و از کجا خریداری شده است؛ نیست.

تابش اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی امسال مکلف شده اند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: برنامه تلویزیونی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *