اهم اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی: آبزی پروری نیازمند نگاه دانش بنیان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان دامپزشکی و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت آبزی پروری در عرصه اشتغال، فعالیت در این حوزه ملزم به داشتن نگاه دانش بنیان است.

به گزارش ایرنا، مهدی خلج  در نشست با معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: با وجود عوامل بیماری زا و تهدیدکننده در کشور، تامین بهداشت مهم ترین مؤلفه حفظ سرمایه های حوزه آبزی پروری کشور است.
وی با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید مزرعه پرورش میگو در منطقه بویرات شهرستان دیلم استان بوشهر گفت: یکی از ضعف های این منطقه نزدیکی به دریاست و علاوه بر این طراحی سایت بویرات نیز به نحو مطلوبی صورت نگرفته است.
خلج افزود: برای حل مشکل بیماری در مزارع بویرات باید زمینه خشک شدن این منطقه فراهم شود تا عامل بیماری زا از بین برود و این مهم تنها با ایجاد فاصله بین مزارع و دریاست که باید برای تحقق این مهم در سال های آینده اقدام عملی صورت و مزارع با فاصله مناسب از سطح دریا ایجاد شود.
وی یادآور شد: یکی از عوامل مهم انتقال بیماری به مزارع پرورش میگو، وجود خرچنگ های تک دست در بویرات است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بازدید از مزارع پرورش میگوی بویرات شهرستان دیلم فعالان آبزی پروری خواستار تامین هزینه زهکش های اصلی از سوی مسئولان دولتی بودند که با توجه به ضرورت این امر باید زمینه تامین زهکشی ها فراهم شود.
خلج یادآور شد: نبود استخر ذخیره آب در مزارع پرورش میگو نیز از دیگر ضعف های برخی از مزارع استان بوشهر است.
وی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات بیمه پرورش دهندگان میگو گفت: با توجه به در معرض خطر بودن مزارع پرورش میگو بیمه در این بخش باید به نحوی شایسته ارائه خدمات کند.
خلج ادامه داد: نیازمند تامین اعتبار برای خرید کلر به منظور جلوگیری از پیشروی آلودگی ها در مزارع پرورش میگو هستیم و برای تحقق این مهم باید زمینه استفاده از اعتبارات استانی و همچنین ملی فراهم شود.
وی در ارتباط با کشتارگاه بوشهر نیز گفت: توجه به کشتارگاه ها به عنوان پالایشگاه تأمین سلامت مردم ضروری است اما در بوشهر کشتارگاه موجود وضعیت مطلوبی نداشته از این رو برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید زمینه سرمایه گذاری آن به بخش خصوصی فراهم شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *