اهم اخبار

صادرات نارنگی پاکستان افزایش می‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد برای افزایش صادرات نارنگی با پاکستان همکاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد برای افزایش صادرات نارنگی با پاکستان همکاری می‌کند. «خرم دستگیر‌خان» وزیر بازرگانی پاکستان با شرکت در اجلاس ویژه سازمان خوار و بار ملل متحد که در شهر «نروبی» واقع در «کنیا» برگزار شد برای افزایش صادرات نارنگی با سازمان جهانی خوار و بار (فائو) به توافق رسید.

به گزارش دیلی اکسپرس، با توجه به توافقات صورت گرفته با فائو تسهیلات ویژه برای تولید کنندگان(باغ‌داران) و صادر کنندگان نارنگی ارائه خواهد شد که مسیر افزایش صادرات این محصول به کشورهای مختلف را هموار می‌کند.

خرم دستگیر خان در اجلاس سازمان فائو ضمن ملاقات با وزیر بازرگانی ایران خواستار برداشته شدن محدودیت واردات نارنگی توسط این کشور شد.

وزیر بازرگانی ایران قول داد اگر تحریم واردات نارنگی به طور کامل برداشته نشود باز هم در سال جاری ایران به مقدار معین نارنگی از پاکستان وارد خواهد کرد.

دستگیرخان با مثبت ارزیابی کردن مذاکره خود با سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد اطمینان داد که باغ‌داران پاکستانی آماده صادرات محصولات نارنگی خود باشند.

«کینو» یا نارنگی یکی از محصولات صادراتی مهم پاکستان است که بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدات متنوع این محصول از جمله آب نارنگی و مربا را به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کنند.

شهر لاهور مرکز ایالت «پنجاب» مرکز صادرات کینو است

کینو میوه‌ای مانند نارنگی اما بزرگ‌تر و پر‌آب تر از آن و بسیار شیرین است.

«وحید احمد» مسئول صادرات میوه و مرکبات پاکستان می‌گوید: صادرات نارنگی پاکستانی به دوبی و سریلانکا آغاز شد و در مرحله اول ۳۰ کانتینر به وزن ۷۸۰ تن به این کشور ها صادر شده است.

نارنگی پاکستانی یک محصول انحصاری است که به روسیه، امارات متحده عربی، افغانستان، ایران، مالزی، اندونزی و سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود و طرفداران زیادی در این کشور‌ها دارد.

نارنگی پاکستانی در انگلیس طرفداران زیادی پیدا کرده است و از بین میوه‌ها، نارنگی و انبه پاکستان جایگاه ویژه‌ای در بازارهای میوه جهان دارند.

بیش از ۱۵۰ شرکت پاکستانی در صادرات نارنگی فعالیت دارند که محصولات مختلفی از جمله آب نارنگی و مربای نارنگی را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *