اهم اخبار

رئیس سازمان چای کشور: صادرات۱۳ هزار تن چای ایرانی/ ۱۷ میلیون دلار ارز وارد کشور شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به صادرات بیش از ۱۳ هزار تن چای ایرانی به کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی، گفت: در ۹ ماه نخست امسال صادرات چای ۱۷ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ حبیب جهانساز شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه امسال ۱۱۲ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شده است، اظهارکرد: تاکنون ۲۵ هزار تن چای خشک از برگ‌های خریداری تولید شده است.

جهانساز با بیان اینکه خوشبختانه امسال بازار داخلی از رونق و وضعیت بسیار خوبی برخوردار بوده است، افزود: ۱۰۰ درصد چای‌های تولیدی به سمت بازار روانه شده است.

وی با اشاره به عرضه بیش از ۱۵ هزار تن چای در بازارهای داخلی، گفت: به واسطه کیفیت و سلامت بالای چای ایرانی کشورهای خارجی نیز خواستار استفاده از چای ایرانی هستند.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ هزار تن چای به کشورهای خارجی صادر شده است، بیان‌کرد: هند، ترکمستان، ازبکستان و تاجیکستان مقصد چای‌های ایرانی بوده است.

وی همچنین به صادرات این محصول به کشورهای اروپایی همانند استرالیا، آلمان، کانادا و فرانسه اشاره کرد و ادامه داد: در ۹ ماهه نخست امسال صادرات چای ایرانی به خارج از کشور بیش از ۱۷ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *