اهم اخبار

رئیس شورای تامین کنندگان دام: بازار دام تعریفی ندارد؛ انباشتگی ۲.۵ میلیون راس دام سبک در دامداری ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پوریان از انباشتگی ۲ تا ۲.۵ میلیون راس دام در دامداری‌ها خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو دام سبک ۴۰ هزار تومان است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار دام تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، دامداران با مشکل انباشت دام در واحد‌ها رو به رو هستند.

او افزود: در شرایطی که دامداران با انبوه دام رو به رو هستند و مسئولان با صادرات دام زنده مخالف هستند، پشتیبانی امور دام به عنوان متولی امر باید اقدام به خرید دام با وزن بالا از تولیدکننده کند تا با رسیدن به فصل پاییز، امکان پروار جدید وجود داشته باشد.

قیمت هر کیلو دام سبک ۴۰ هزار تومان

پوریان متوسط قیمت هر کیلو گوساله زنده با اوزان تا ۶۰۰ کیلو را ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان و دام سبک با اوزان بالای ۵۰ کیلو را ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان و اوزان کمتر را ۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: با توجه به انباشتگی دام در واحد‌های دامداری طی نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی خواستار صادرات دام با اوزان بالا شدیم که مسئولان با این امر مخالفت کردند و معتقدند که صادرات منجر به نوسان قیمت در بازار داخل می‌شود.

او با بیان اینکه خرید فعلی پشتیبانی امور دام راهگشای بازار نیست، گفت: پشتیبانی امور دام برای امر خرید، گوساله با وزن ۶۰۰ کیلو را در نظر گرفته است، در حالی که هم اکنون دام با اوزان ۹۰۰ کیلو و یک تن روی دست دامداران مانده است که انتظار می‌رود پشتیبانی امور دام اقدام به خرید و ذخیره سازی کند.

پوریان در پایان از انباشتگی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار راس گوساله و ۲ تا ۲.۵ میلیون راس دام سبک در دامداری‌ها خبر داد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *