اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار: صادرات، نقشی در گرانی تخم مرغ ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: با وجود توقف صادرات تخم‌مرغ طی یک ماه اخیر، قیمت این محصول تفاوتی با قبل نداشته است.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۲ هزار و ۶۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۲۶ هزار تومان است.

وی درباره اینکه آیا عرضه هر عدد تخم مرغ با نرخ یک هزار و ۷۰۰ تومان منطقی است یا خیر؟ افزود: گرانی تخم مرغ در مغازه ارتباطی به تولیدکننده ندارد و سازمان تعزیرات بر این امر باید نظارت کند.

نبی پور با تاکید بر عرضه کیلویی تخم‌مرغ در مغازه‌ها بیان کرد: مغازه‌ها تخم مرغ را به صورت کیلویی از مرغداران خریداری می‌کنند و مکلفند به مشتری برمبنای کیلو  عرضه کنند که متاسفانه تخم مرغ ۱.۸۰۰ گرمی را بر مبنای شانه ۲ کیلویی عرضه می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر مسئولان اعلام کرده اند که هر کیلو تخم مرغ باید با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد و سازمان تعزیرات برای این امر باید تدابیری بیندیشد تا تخم مرغ کیلویی عرضه شود.

وی از کاهش تولید تخم مرغ خبر داد و گفت: اگرچه تولید اسمی تخم مرغ ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تن است، اما در واقعیت میزان تولید ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار درباره آینده بازار تخم مرغ بیان کرد: قیمت تخم مرغ به بازار نهاده‌های دامی بستگی دارد به طوریکه با استمرار نوسان نرخ نهاده‌های دامی، گرانی تخم مرغ ادامه دار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نوسان قیمت تخم‌مرغ ارتباطی به صادرات ندارد، تصریح کرد: با وجود توقف صادرات طی یک ماه اخیر، اما قیمت تفاوتی نداشته است که این امر نشان می‌دهد صادرات نقشی در گرانی ندارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *