اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی: سالانه ۳۵ هزار دستگاه تراکتور در کشور تولید می‌شود

بدون دیدگاه

حمیدرضا نامی گفت: سالانه ۳۵ هزار دستگاه تراکتور توسط کارخانه تراکتورسازی تولید می‌شود، درحالیکه نیاز واقعی کشور کمتر از این رقم است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا نامی گفت: بنابر آمار سالانه ۳۵ هزار دستگاه توسط تراکتورسازی تولید می شود که ۸۵ تا ۹۰ درصد تولید را در اختیار دارد.

به گفته او، در حوزه تراکتور بدلیل اختلاف قیمت تراکتور با بازار آزاد، تقاضای کاذب برای خرید وجود دارد که تنها راه برون رفت از این جریان، واقعی شدن قیمت تراکتور است.

نامی ادامه داد: با واقعی شدن قیمت تراکتور، دلالان از صف خرید خارج می شوند چراکه دیگر برای آنها خرید تراکتور سود ندارد و از طرفی فضا برای شرکت های رقیب باز می شود. اکنون شرکت های رقیب بدلیل پایین بودن قیمت تراکتورسازی تمایلی به واردات، تولید و رقابت ندارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی حلقه مفقودی مشکل صنعت تراکتورسازی تیراژ تولید و تسهیلات نیست، افزود: بنابر آخرین آمار وزارت جهاد سالانه ۱۱ هزار دستگاه تراکتور نیاز داریم که اکنون بدلیل کاهش سطح زیرکشت ناشی از مسائل آب، نیازمان کمتر از این رقم است.

او با بیان اینکه ۳۵۰ هزار دستگاه تراکتور فرسوده در کشور داریم، گفت: با توجه به آنکه تراکتورهای فرسوده مصرف سوخت بالایی دارند، از این رو نوسازی ناوگان امری ضروری است.

نامی گفت: توسعه مکانیزاسیون در مزرعه تنها تراکتور نیست، از این رو توسعه تجهیزات و ادوات در کنار تراکتور باید صورت بگیرد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *