اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران:مشکلات ارزی، مسائل گمرکی و تحریم ها از معضلات صادرات صنعت غذا می باشد+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”،دکتر محمد حسین عزیزی،رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در حاشیه پانزدهمین همایش ملی صادرات گفت:صادرات صنایع غذایی نسبت به دو دهه قبل پیشرفت محسوسی داشته است ولی صادرکنندگان مشکلات زیادی از قبیل مسائل گمرکی و یا برگشت ارز حاصل از صادرات داشته اند که ارگان های نظیر سازمان توسعه تجارت و گمرک با ایجاد مشوق هایی در صدد کاهش این چالش ها هستند.

دکتر عزیزی صادرات محصولات لبنی،شیرینی و شکلات ،کنسرو و محصولاتی نظیر زعفران و خشکبار را به سایر کشورها نقطه عطف صنعت غذا دانست.

رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران بیان کرد: یکی از مسائلی که همواره مورد توجه سازمان توسعه تجارت و انجمن صنایع غذایی و سایر ارگان ها بوده ایجاد کنسرسیوم صادراتی بوده که با عنایت دفتر مقام معظم رهبری این کنسرسیوم تشکیل شده است.

اکنون چند شرکت برتر با حمایت سازمان توسعه تجارت با عضویت در این کنسرسیوم در کشورهای هدف دفتر دائمی دارند که محصولات طبق استانداردهای کشورها صورت بگیرد که بتوان صادرات پایدار طبق ذائقه کشور مقصد باشد. امیدواریم همایش صادرات هم بتواند دراین کمک مشاوره ای دهد.

عزیزی خاطر نشان کرد: یکی از معضلات صادرات، مشکلات ارزی است که تولید،صادرات و واردات را با چالش جدی مواجه کرده است که با توجه کنسرسیوم ها و از سرگیری روابط با کشورهای منطقه، امیدواریم توسعه صادرات با سرعت بیشتری صورت پذیرد که در نهایت باعث افزایش تولید و رونق آن و در نهایت رشد اقتصادی کشور بشود.

رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با بیان اینکه نگاه دولت به تشکل ها و بخش خصوصی و فعالین اقتصادی مثبت است، گفت: دولت نقطه نظرات تشکل ها را در جلسات از می گیرد ، از طرفی مرکز پژوهش مجلس نیز نظرات و پیشنهادات را از انجمن ها از جمله انجمن صنایع غذایی می گیرد، این ارتباطات ادامه دارد، ضمن اینکه اگر بتوان فراکسیون صنایع غذایی مجلس را در جهت مقررات زدایی ، صادرات و واردات فعال کنیم کمک خوبی به صنعت غذا می شود. انجمن ارتباط و همکاری خوبی با انجمن های صنفی، یونسکو و سایر ارگان های مرتبط با صنعت غذا دارد،که همایش های خوبی را در این زمینه برنامه ریزی کرده ایم.

امیدواریم سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی که به نحوی با صنعت غذا در ارتباط هستند نیز با انجمن صنایع غذایی همکاری بیشتر ی داشته باشند.

دکتر عزیزی در پایان ضمن قدردانی از اعضای انجمن که از سال ۱۳۶۴ این انجمن را تنها نگذاشتند و نقطه نظرا ت خود را در میان می گذارند. اعضای انجمن با گستره فراوان از شرکت ها ، انجمن های صنفی، متخصصین، اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان صنایع غذایی هستند که در مناسبات و رویدادهای انجمن حضور فعال دارند، امیدواریم با کمک اعضا بتوان فعالیت های انجمن را ارتقا دهیم در این صورت می توان با بیانیه و نقطه نظراتی که ارائه می کنیم موثرتر باشیم.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *