اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران: با سمت و سو گرفتن شرکتهای تولیدی به سمت دانش بنیان شدن، می‌توان به جهش تولید، صادرات و اشتغال‌زایی خوشبین بود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر احمد فتح الهی گفت: حرکت به سمت دانش بنیان شدن شرکت های تولیدی علاوه بر جهش تولید باعث افزایش توان رقابتی در بازارهای جهانی خواهد شد.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در گفتگو با پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز” در خصوص توجه دولت به تولید ملی گفت: همانگونه که همه می‌دانیم مسئله تولید همواره یکی از رویکردهای اساسی در جهت توسعه و بهبود مسائل اقتصادی و گره‌گشای مشکلات کشور محسوب می‌شود و عدم توجه به آن منجر به فرصت سوزی موقعیت‌ها و فرصت‌های طلایی در فضای بین‌المللی خواهد شد.

وی افزود: در خصوص تحقق شعار امسال که موسوم به نام تولید دانش بنیان اشتغال آفرین است می‌شود اظهار داشت که به پشتوانه فناوری‌های جدید و همچنین تولید مبتنی بر دانش روز می‌توان با شعار فوق همگام شد.

 فتح الهی تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشت که سرمایه‌گذاری در تولید و صنایع باید با محوریت دانش خاص صورت گیرد تا بتوانیم محصولات تولیدی ساخت داخل کشور را در عرصه‌های بین المللی عرضه نماییم.

این کارآفرین صنایع غذایی کشور ادامه داد: با سمت و سو گرفتن شرکت‌های تولیدی به سمت دانش بنیان شدن، می توان خوشبین بود که علاوه بر اینکه افزایش تولید و بالا رفتن توان رقابتی با کشورها را در پی دارد، می‌توانیم در حوزه صادرات نیز موفق تر از قبل عمل کنیم.

رئیس کمیته صنایع غذایی کسب و کار یونسکو خاطر نشان کرد: کسب فناوری اطلاعات و ارتباط با دانشگاه‌های مرتبط  می‌تواند به تولید دانش بنیان، اشتغال آفرینی و همچنین کارآفرینی منجر شود و تاثیر به سزایی در اقتصاد کشور داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران ادامه داد: اطلاعات و ارتباطات به عنوان دو بال مورد نیاز هر نوع فعالیت اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال‌آفرینی هستند و نیاز به حمایت نهادها و سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط می‌باشد و در این زمینه باید از بروکراسی اداری و موازی کاری سازمان‌ها جلوگیری شود. این امر می‌تواند به رونق و جهش تولید کمک کند و افراد زیادی بکار گمارده شوند.

فتح الهی افزود: همانگونه که همگان واقف می‌باشند توسعه و رونق تولید و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند به مشکلات اقتصادی کشور و بیکاری افراد کمک کند.

وی در پایان گفت: به هر حال نتیجه می‌گیریم که تولید و توسعه صنایع، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و کسب رضایت عمومی جامعه است و در واقع راه عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی و معیشتی مردم و کشورعزیزمان است.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *