اهم اخبار

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع قند ایران: تغییر قیمت شکر ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیرضا اشرف گفت: تغییر قیمت شکر ناشی از تورم، افزایش هزینه‌های تمام شده تولید، مواد اولیه و نوسان نرخ ارز است و چاره‌ای جز اصلاح قیمت تمام شده شکر برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ علیرضا اشرف با اشاره به اینکه بخشی از شکر مورد نیاز کشور از محل تولید داخل و بخشی با واردات تامین می‌شود، افزود: بنابراین آن بخشی که از محل تولید داخل تامین می‌شود متاثر از مواد اولیه همچون افزایش نرخ چغندرقند و هزینه‌های تمام شده تولید شامل انرژی، دستمزد کارگری، حمل و نقل و سایر عوامل است.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع قند ایران اظهار داشت: بخش دیگر شکر از محل واردات تامین می‌شود که این نیز در گرو نوسان نرخ ارز است؛ بنابراین چاره‌ای جز اصلاح قیمت تمام شده شکر برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد.

وی بر این باور است که نرخ مصوبه جدید برای هر کیلوگرم چغندرقند ۲۸ هزار تومان تعیین شده و اما برحسب کیفیت و عیار حتی تا ۳۰ هزار تومان نیز خریداری می‌شود؛ بنابراین تمامی این عوامل در تغییر نرخ شکر اثرگذار است.

اشرف نیاز کشور به واردات شکر را با توجه به میزان تولید بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تن دانست و گفت: پیش‌بینی تولید داخلی سال ۱۴۰۲ با توجه به کشت‌های رقیب و خشکسالی سال جاری حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن است و مابقی نیاز کشور از محل واردات باید تامین شود.

بر اساس این گزارش، بر اساس نامه اخیر معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم شکر برای مصرف‌کنندگان ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد، در حالی که پیش از این نرخ هر کیلوگرم از این محصول با نرخ ۱۸ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسید.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *