اهم اخبار

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران: چالش جدید دامداران در تامین نهاده‌های دامی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

احمد مقدسی با اشاره به عدم توان دامداران برای خرید نهاده‌های دامی با قیمت‌های جدید، درباره کشتار دام های مولد هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ سید احمد مقدسی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کشتار دام‌های مولد و آبستن در کشور، گفت: دامداران از سر ناچاری و استیصال روی به چنین کارهایی می‌آورند.

وی توضیح داد که وزارت جهاد کشاورزی هنوز سهمیه نهاده‌های دامی دامداران را تا ٢٠ اردیبهشت ماه که با ارز ۴٢٠٠ تومانی بوده، نداده و نهاده‌های با ارز نیمایی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است.

مقدسی ادامه داد: قرار بود در خرید نهاده‌های دامی با ارز نیمایی نصف مبلغ را دامدار و نیم دیگر آن را بانک کشاورزی بپردازد.

وی افزود: زمانی که نرخ ارز ۴٢٠٠ تومانی بود هزینه یکماه نهاده مورد نیاز دامدار ۵٠٠ میلیون تومان می‌شد اما این رقم در حال حاضر به ٣ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان رسیده است که حتی اگر نصف آن را قرار باشد دامدار پرداخت گند نیاز به بیش از ٣ برابر نقدینگی نسبت به قبل دارد.

مقدسی گفت: این در حالی است که دستور العمل ها و شیوه‌های اجرایی بانک نیز بسیار دشوار و زمان بر است و دامداران نمی‌توانند تسهیلات بانکی را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز بحث اعتبار سنجی در شعب بانکی مشکل ساز شده که در این زمینه با معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد که مسئول مستقیم این کار است مذاکراتی داشته ایم و وی قول داده که این مسأله را بررسی و حل کند.

مقدسی از مسئولان خواست هر چه سریع‌تر به این مشکلات دامداران رسیدگی و آنها را حل کنند تا مشکلی برای تولید ایجاد نشود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *