اهم اخبار

روسیه: تحریم پنهانی غلات می‌تواند منجر به قحطی در جهان شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان صنعت روسیه هشدار داد که صادرکنندگان غلات این کشور تحت تأثیر تحریم‌های پنهانی و غیرمستقیم قرار گرفته‌اند و کسب‌وکارهای غربی قادر به ارائه خدمات حیاتی برای این صنعت نیستند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، رئیس سازمان صنعت روسیه در مصاحبه با راشاتودی هشدار داد که صادرکنندگان غلات تحت تأثیر تحریم‌های پنهانی و غیرمستقیم قرار گرفته‌اند و کسب‌وکارهای غربی قادر به ارائه خدمات حیاتی برای این صنعت نیستند.

ادوارد زرنین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان غلات روسیه، توضیح داد که با وجود اینکه این مواد غذایی از تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی مستثنی هستند، شرکت‌های مستقر یا ثبت‌شده در آن کشورها به طور سیستمی از همکاری با تامین‌کنندگان روسی خودداری می‌کنند.

وی گفت: در میان آنها بانک‌هایی هستند که در هر کشوری پرداخت‌ها را رد می‌کنند، یا کشتی‌هایی هستند که با وجود همه مجوزهای معتبر، با پرچم هر کشوری ناگهان از ورود به بنادر روسیه باز می‌مانند.

زرنین در ادامه گفت: ما شاهد موجی از ابتکارات فردی بوده‌ایم که گستره آن بسیار زیاد بوده است.

این مقام روسیه تأکید کرد که این کشور بیش از ۲۰ درصد از محموله‌های غلات جهان را به خود اختصاص داده است و افزود که آخرین تلاش‌ها برای “حذف یا لغو محصولات روسیه از بازارهای جهانی با شکست مواجه شده است.”

به گفته ادوارد زرنین، حذف چنین مقدار زیادی از ذخایر غلات ناگزیر باعث ایجاد بحران جهانی غذا می‌شود.

وی هشدار داد: فشار مستقیم غیرممکن است، اما اگر با افزایش مجدد تحریم‌های پنهانی که محموله‌های غلات روسیه را هدف قرار می‌دهد، مواجه شویم، قحطی ممکن است اجتناب‌ناپذیر باشد.

به گفته زرنین، تحریم های پنهان اعمال شده علیه صادرکنندگان روسی در سال گذشته باعث افزایش قیمت گندم از ۳۰۰ دلار به ۴۵۰ دلار در هر تن شد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *