اهم اخبار

رییس اتاق بازرگانی تهران: نظر بخش خصوصی در تصمیم گیری‌های دولتی نادیده گرفته می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

خوانساری گفت: استفاده از نظرات کارشناسانه بخش خصوصی در تصمیم گیری‌های دولت می‌تواند نابسامانی ها را کنترل کند.

 به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در حاشیه نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی صمت، اظهار کرد: وزارت صمت حدود ۳ سال درگیر جداشدن معاونت‌ها است و همچنین حدود شش ماه  است که بدون وزیر است این موضوع نمایان کننده مسئولیت خطیر شما است.

او خطاب به رزم حسینی افزود: عواملی زیادی هستند که تولید و تجارت کشور را تهدید می‌کنند که باید برای بر طرف کردن این مشکلات درست عمل کنید و نظرات بخش خصوصی را محترم بدانید.

رییس اناق بازرگانی تهران بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد مشکلات موجود در وزارت صمت مربوط می‌شوند به اینکه نظرات کارشناسانه بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها نادیده گرفته می‌شوند بنابراین پس نظر این بخش را در تصمیم گیری‌ها لحاظ کنید.

از صادرکنندگان حمایت کنید

در ادامه محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات در حاشیه این مراسم اظهار کرد: صادرات در سال جهش تولید تقریبا ضعیف‌ترین سال خود را تجربه کرده و دولت نیز کمترین حمایت‌ را در این خصوص اعمال کرده است.

او افزود: در گام اول پس از ورود به دولت، از صادرکنندگان حمایت کنید و همچنین به عنوان یک متولی برای این بخش عمل کنید.

رییس کنفدراسیون صادرات بیان کرد: نظر خواهی از بخش خصوصی و اعمال این نظرات در دستورات شما می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در توسعه صادرات کشور داشته باشد.

لاهوتی تصریح کرد: همیشه شاهد ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در صادرات بوده و هستیم بدون اینکه صادرکنندگان در جریان این تصمیم گیری‌ها باشند که این موضوع مشکلات زیادی برای بخش صادرات به وجود آورده است.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *