اهم اخبار

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی مطرح کرد: خشکسالی عامل افزایش قیمت حبوبات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت:خرید و فروش خاصی در بازار برنج صورت نمی گیرد و به همین خاطر قیمت این محصول ثابت مانده است. [/heading]

محمد آقاطاهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص قیمت برخی مواد غذایی که پیش از شروع محرم رشد قابل توجهی داشته است بیان داشت: قیمت حبوبات یک ماه قبل از شروع محرم رشد داشته است که مهمترین دلیل آن خشکسالی و سرمازدگی برخی باغات بوده است.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: در بین حبوبات نخود بیشترین افزایش قیمت را داشته است و دلیل این افزایش قیمت خشکسالی بسیاری از مزارع تولید این محصول بوده است؛ البته افزایش قیمت حبوبات در همین حد است و بازار شاهد افزایشی بیش از این نخواهد بود و حتی انتظار می رود قیمت حبوبات به تدریج روند کاهش را طی کند.

آقاطاهر با اشاره به کاهش قیمت زعفران بیان داشت: در بین محصولات غذایی قیمت زعفران روند کاهش داشته است که این کاهش قیمت در هفته اخیر بیشتر به چشم می خورد.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص قیمت برنج داخلی و خارجی در بازار گفت: قیمت برنج با توجه به ایام محرم رشد و تغییر چندانی نداشته است به همین خاطر خرید و فروش این محصول راکد است.

آقاطاهر یکی از مشکلات بازار برنج در کشور را ورود برنج قاچاق به کشور عنوان کرد و افزود: مقادیر زیادی برنج بدون نظارت و بصورت قاچاق وارد کشور می شود که عدم نظارت بهداشتی ممکن است مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به وجود بیاورد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *