اهم اخبار

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران: محاسبه نرخ مرغ، تخم مرغ و شیر خام بر عهده تنظیم بازار است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: در محاسبه قیمت مرغ، تخم مرغ و شیر خام سازمان حمایت اقدام می‌کند.

مجید موافق قدیری رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیرو پیگیری های به عمل آمده و با توجه به مشکلاتی که در کارخانجات خوراک دام و طیور برای تامین مواد اولیه (نهاده های دامی) از جانب انجمن مطرح شده است،  جلسه ای با حضور تمام معاونان وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان ستاد تنظیم بازار کشور و … در محل دفتر رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان برگزار و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات ذیل اتخاذ شد.

او بیان کرد: مقرر شد مقدمات لازم برای ارتباط سامانه بازارگاه از طریق وب سرویس های لازم توسط واحدهای فن آوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف کنندگان به سامانه جامع تجارت صورت گرفته تا تحویل هرگونه نهاده صرف از طریق سامانه مذکور صورت گیرد.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران تشریح کرد: با توجه به تنوع تولید خوراک دام و طیور در کشور و ضرورت تعیین سقف قیمت انواع خوراک دام به منظور ثبت در سامانه مربوطه مقرر شد فهرست اصلی محصولات تولیدی از ناحیه انجمن و اتحادیه مربوط به همراه حداکثر قیمت پیشنهادی با استانداردهای لازم به همراه جدول آنالیز ترکیب مواد اصلی به وزارت جهاد کشاورزی منعکس تا پس از تایید وزرات جهاد کشاورزی به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منعکس و پس از بررسی ملاک عمل قرار گیرد.

موافق قدیری ادامه داد: بدیهی است در محاسبه قیمت مرغ، تخم مرغ و شیر خام سازمان حمایت بر اساس بررسی های میدانی و سوابق در اختیار اقدام می کند و قیمت های مصوب خوراک دام صرفا برای عرضه کالا در سطح بازار است.

او گفت: در خصوص میزان و نحوه تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تولید خوراک دام مقرر شد جلسات لازم با تمامی ذی نفعان در وزارت جهاد کشاورزی منعقد و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود. کماکان نظارت بر کیفیت محصولات تولیدی مطابق استانداردهای لازم توسط سازمان دامپزشکی مورد تاکید قرار گرفت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *