اهم اخبار

زنگنه: تعاونی روستایی در قیمت‌های اعلامی زعفران تجدیدنظر کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خواستار تجدیدنظر تعاونی روستایی در قیمت‌های اعلامی زعفران شد.

به گزارش ایسنا، محسن زنگنه در اخطاری مستند به اصل ۴۳ قانون اساسی گفت: در قضیه زعفران ما از جهاد کشاورزی به جهت حمایت از کشاورزان که یکی از محصولات استراتژیک کشور را تولید می‌کنند تشکر می‌کنیم که بحث خرید حمایتی را از دیروز اعلام کردند.

وی ضمن قدردانی از پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی یادآور شد: قیمتی که تعاونی روستایی اعلام کرده برای پوشال ۱۱ میلیون تومان و برای نگین ۱۳ میلیون تومان است که با هزینه‌های برداشت و تولید زعفران همخوانی ندارد. ما تقاضا می‌کنیم لطفی که تعاونی روستایی کرده را کامل کنند و در قیمت‌های اعلامی تجدیدنظر کنند، چرا که این به نفع تولید و کشاورزی است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تعاونی روستایی گفته مبلغ ۳۰ درصد نقد و مابقی را به صورت اقساط پرداخت می‌کند. با توجه به تجربه ناخوشایند سال گذشته که کشاورزان و زعفران‌کاران را با مشکل مواجه کرد پیشنهاد می‌کنیم مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومانی که با دستور معاون سازمان برنامه تسهیلات ۱۵ درصد از طریق سه بانک کشاورزی، ملت و توسعه صادرات تصویب و تامین شد، به دلیل عدم انجام تعهدات اعضای شورای ملی زعفران در اختیار تعاونی روستایی قرار گیرد و از محل این اعتبار و اعتبار خودشان پول کشاورزان را نقد پرداخت کنند.

زنگنه همچنین از نمایندگان شهرهای مربوطه، کمیسیون کشاورزی و نواب رییس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری این موضوع قدردانی کرد.

قاضی‌زاده هاشمی که امروز اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت گفت: نیت مجلس این است که طلای سرخ ارزش واقعی خود را در بازار جهانی داشته باشد و منفعت اصلی آن هم نصیب کشاورزان شود نه افراد دیگر.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *