اهم اخبار

ساماندهی ظرفیت‌های انباری و سردخانه‌ای در حمایت از تولیدات کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن اشاره به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن ظرفیت انباری و سردخانه ای این سازمان در کشور گفت: با نظارت و ساماندهی این ظرفیت عظیم گامی مثبت در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت از تولید بخش کشاورزی برخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ابراهیم شرافتی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران دارای دو میلیون ۷۰۰ هزار تن ظرفیت انباری و سردخانه ای در کشور است که قصد داریم با سرکشی و نظارت، در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و حمایت از تولید و اقتصاد درون زا از این ظرفیت عظیم بیش از پیش در بخش کشاورزی کشور استفاده کنیم.

مشاور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه در این طرح، ساماندهی و بروزرسانی وضعیت انبارها و سردخانه های کشور از نظر مالکیتی و بهره‌برداری مورد بررسی قرار می گیرد اظهارداشت: در واقع با اجرای این طرح قصد داریم ظرفیت انباری و سردخانه ای سازمان مرکزی تعاون روستایی را در راستای توسعه زنجیره ارزش و پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها ریل گذاری کنیم.

شرافتی در ادامه تصریح کرد: این مهم ابتدا با ساماندهی ظرفیت های انباری استان تهران آغاز شد و در ادامه با سرکشی به دیگر استان های کشور ادامه خواهد یافت که سرکشی استانی از چهار محال بختیاری آغاز و هر هفته با سرکشی به یک استان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این مطلب که ساماندهی ظرفیت انباری و سردخانه ای کشور با هدف ذخیره سازی بهینه محصولات کشاورزی برای مدت زمان طولانی و در مکان مناسب انجام می شود گفت: تنظیم قیمت محصولات کشاورزی برای تولیدکننده و مصرف کننده و عرضه بهینه آن از دیگر مزایای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تمام این انبارها در راستای فعالیت های کشاورزی مورد استفاده قرار نمی گیرند افزود: قصد داریم با اجرای این طرح این ظرفیت و پتانسیل عظیم را تماما در اختیار بخش کشاورزی و در راستای توسعه این بخش قرار دهیم.

شرافتی ضمن اشاره به وظایف سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بیان داشت: حمایت، نظارت و هدایت اتحادیه ها و شرکت های تعاونی تولیدی و کشاورزی از جمله وظایف این سازمان است و باید پتانسیل ها و ظرفیت های آن نیز در همین راستا ساماندهی شود.

مشاور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن اشاره به راه اندازی سامانه “سادا” خاطرنشان کرد: این سامانه برای ساماندهی مالکیتی انبارها و سردخانه های کشور طراحی شده و ثبت اطلاعات انبارها و سردخانه ها به صورت کامل در این سامانه بیانگر این مطلب است که این املاک به دولت جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *