اهم اخبار

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور: آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بنابر آخرین آمار در سطحی معادل ۳۷۱ هزار و ۸۵۵ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در ۸ استان صورت گرفته است.

رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مبارزه با ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا ۲ روز گذشته در سطحی معادل ۳۷۱ هزار و ۸۵۵ هکتار در ۸ استان جنوبی مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با ۱۶۷ هزار و ۵۶ هکتار بالاترین سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی را به خود اختصاص داده است، افزود: خراسان رضوی با ۵ هکتار کمترین سطح مبارزه را داراست.

خراسان رضوی به جمع استان‎های درگیر آفت ملخ صحرایی افزوده شد

میر با اشاره به اینکه اخیرا خراسان رضوی به جمع استان‌های آلوده ملخ صحرایی اضافه شده است، بیان کرد: هم اکنون مبارزه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، فارس، خراسان جنوبی، خوزستان و بخشی از خراسان رضوی در حال انجام است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه آفت ملخ در سایر استان‌ها هیچ ارتباطی به ملخ صحرایی ندارد، بیان کرد: آفت ملخ موجود به جز ۸ استان جنوبی، آفت ملخ بومی است که سیکل زندگی این‌ ملخ‌ها تا ۱۵- ۲۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

او با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت آفت ملخ صحرایی به باغات و مزارع ارائه نشده است، بیان کرد: با توجه به بحث ردیابی آفت به محض ورود به استان‌ها اجازه نمی‌دهیم خسارتی به مزارع و باغات وارد شود.

به گفته میر، پیش بینی‌ها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به یک میلیون هکتار برسد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات در پایان درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات به مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی تصریح کرد: در فواصل مختلف قبل از سال ۹۹، اعتباراتی به مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی تخصیص داده شده است، ضمن آنکه دولت و سازمان مدیریت آمادگی لازم برای تخصیص اعتبار را اعلام‌کرده‌اند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *