اهم اخبار

سخنگوی سازمان دامپزشکی: گوشت وارداتی از سلامت بالایی برخوردار است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امین اسدی گفت: مردم توجه داشته باشند هر گوشتی را دریافت و خریداری می‌کنند که آرم و لوگوی سازمان دامپزشکی کشور را دارد کاملاً سلامتش تائید شده است، هیچ جای نگرانی وجود ندارد و به شایعات توجه نکنند.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر امین اسدی با بیان اینکه تمامی واردات گوشت اعم از منجمد و گرم جزء وظایف سازمان دامپزشکی کشور است،افزود: نظارت بهداشتی این گوشت ها بر عهده سازمان دامپزشکی کل کشور است و تائیدیه گواهی این اقلام را این سازمان صادر می‌کند، ما چندین مرحله نظارتی را در رابطه با بحث واردات گوشت داریم تا این که گوشت از کشتارگاه‌های مبدا تا سفره مردم، مراحل را باید طی کند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی تصریح کرد:در کشتارگاه مبدا نظارت شرعی در درجه اول وجود دارد و بعد نظارت بهداشتی در داخل کشتارگاه‌های خارج از کشور صورت می‌گیرد و بعد از آن گوشتی که وارد مراکز قرنطینه ما می‌شود آن جا نظارت می‌شود و آزمایش‌های تشخیصی انجام داده می‌شود و سلامتش تائید می‌شود و وارد میادین عرضه می‌شود.

وی افزود:در میادین عرضه نیز همکاران ما حضور دارند مجدداً این گوشت را سلامتش را بررسی می‌کنند و ممکن است که از میادین عرضه به هایپرگوشت‌ها حالا فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتقل شود که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و قصابی هم مجدد این نظارت‌های میدانی ما انجام می شود، اگر شما توجه داشته باشید ما چهار مرحله نظارت بهداشتی را داریم تا این گوشت را سالم به دست مردم برسانیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:مردم توجه داشته باشند هر گوشتی را دریافت و خریداری می‌کنند که آرم و لوگوی سازمان دامپزشکی کشور را دارد کاملاً سلامتش تائید شده است، هیچ جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و به شایعات توجه نکنند، بخاطر اینکه که سربازان خدمتگزار در عرصه سلامت، جانانه در حال دفاع از سلامت مردم هستند و ما تا هم اکنون گزارشی نداشتیم از گوشت ناسالمی که توزیع شده باشد.

 اسدی با تاکید بر اینکه لوگو و مارک دامپزشکی کشور سند هویتی ما است، گفت: سال‌های سال است که ما در حال خدمت به مردم عزیز هستیم که سلامتی شان دچار خللی نشود و این اطمینان را می‌دهیم کمافی السابق و حتی بیشتر ما نظارت‌های بهداشتی مان را تشدید کردیم که  سلامت گوشت را تائید کنیم و به دست مردم عزیز برسانیم.

سخنگوی سازمان دامپزشکی در خصوص گوشت های یخ زده نیز گفت: تمامی مراحل به این صورت است. خیال مردم عزیز راحت باشد سلامت تمامی گوشت‌هایی که مارک سازمان دامپزشکی بر آن نقش بسته است مورد تائید است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *