اهم اخبار

سرنوشت غم‌انگیز گاوهای شیرده در دوران کرونا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دامداران آمریکایی در پی کاهش تقاضا برای شیر پس از شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای خرید گوشت گاو ارزان، گاوهای خود را به کشتارگاه‌ها می‌فرستند.

به گزارش ایسنا، شرکت INTL FCStone اعلام کرده که با وجود تعطیلی‌های صورت گرفته در صنعت بسته‌بندی گوشت، شمار گاوهای شیرده که برای سلاخی به کشتارگاه‌ها فرستاده شده‌اند در چهار هفته گذشته ۲.۳ درصد رشد کرده است. دیو کورزاوسکی، کارگزار ارشد این شرکت در شیکاگو به بلومبرگ گفت: شرکتهای گوشت با افزایش تقاضا برای خرید گوشت از سوی مصرف‌کنندگانی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در خانه مانده‌اند، پول بیشتری برای خرید گاوها پرداخت می‌کنند.

لبنیاتی‌های آمریکایی ممکن است امسال به دلیل اشباع عرضه شیر شمار گاوهایشان را ۸۰ تا ۹۰ هزار راس کاهش دهند و شمار زیادی از این گاوها به کشتارگاه‌ها فرستاده می‌شوند.

در حالی که صنعت لبنیات انتظار داشت شاهد رشد دام‌ها و قیمتهای بهتر در سال ۲۰۲۰ باشد، ویروس کرونا امیدها نسبت به بهبود این بخش را نقش بر آب کرد. اگرچه در دوران شیوع کرونا فروش شیر در فروشگاهها افزایش پیدا کرده اما برای جبران افت شدید تقاضای رستوران‌ها و مدارس کافی نبوده و کشاورزان را مجبور کرده‌ است درست در وقتی از سال که گاوها بیشترین میزان شیردهی را دارند، شیر را دور بریزند تا میزان عرضه محدود شود.

بهای معاملات آتی شیر مورد استفاده در تولید پنیر امسال به دلیل کاهش تقاضا برای پنیر و کره در دوران قرنطینه، بیش از ۲۰ درصد سقوط کرده و همزمان قیمت عمده فروشی گوشت گاو به دلیل اختلال فعالیت کشتارگاه‌ها دو برابر شده است.

به گفته دیوید دار، نایب رییس استراتژی و پایداری تعاونی دامداران آمریکا، دامداران به دلیل عدم توازنی که میان عرضه و تقاضا وجود دارد، قصد دارند تولید شیر را پنج تا ۱۵ درصد کاهش دهند. این امر می‌تواند شامل گسترش دوره‌ای باشد که گاو شیر نمی‌دهد و رژیم دام برای تولید کمتر تغییر داده شود یا حیوانات فروخته شوند. این موضوع برای برخی از دامداران فاجعه آمیز خواهد بود و تاثیر کامل بحران کرونا روی بازار لبنیات ممکن است به مدت ۳۰ تا ۶۰ روز دیگر به طور کامل ملموس نشود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود افزایش اخیر سلاخی گاوهای شیرده، دام‌ها قیمت بالاتری نسبت به پیش از شیوع ویروس کرونا در آمریکای شمالی پیدا کرده‌اند و از آنجا که ابتدا گاوهایی که شیردهی کمتری دارند به کشتارگاه فرستاده می‌شوند، انتظار می‌رود تولید لبنیات با وجود کاهش دام، قوی بماند.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *