اهم اخبار

سه سایت پرورش میگو در قشم بهره‌برداری شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مرحله نخست سه طرح پرورش میگو با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و۹۰۰ تُن میگو روز چهارشنبه با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جزیره قشم بهره‌برداری شد.

 

 

به گزارش ایرنا، این سه طرح پرورش میگو در مجموع در زمین‌هایی به مساحت ۴۷۴ هکتارو با ۷۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت به بهره برداری رسیدند که برای ۲۲۳ نفر اشتغال ایجاد شد.

«شرکت پدیده صدف قشم» با سرمایه ای افزون بر ۲۴۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار واقع در روستای نقاشه جزیره قشم به بهره برداری رسید.

این سایت در ۲۸ استخر به شیوه متراکم میگو پرورش می‌دهد و ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۵۰۰ تُن میگو را دارد.

وی ادامه داد: ساخت این واحد تولیدی از سال ۹۷ آغاز شد و که بهره برداری از مرحله نخست آن برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

«شرکت اتحاد مهر کانی» نیز با سرمایه‌ای بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۵۰ تُن میگو در هر استخر در روستای کانی قشم به ثمر نشست.

این شرکت هم‌اینک دارای ۱۰ استخر است و در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار به شیوه متراکم به پرورش میگو می‌پردازد که با آغاز بهره برداری آن برای ۳۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

«شرکت دریانوردان» سومین طرح پرورش میگو به شیوه متراکم بود که با اشتغالزایی برای ۱۱۳ نفر به بهره‌برداری رسید.

این شرکت با ظرفیت تولید ۲ هزار تُن میگو در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار واقع در روستای دوستکو جزیره قشم فعالیت خود را آغاز کرد.

برای بهره برداری مرحله اول طرح پرورش میگو شرکت دریانوردان افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

سرویس خبری: دام وطیور و آبزیان

 

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *