اهم اخبار

سومین دوره مسابقات کشوری طراحان و سازندگان کیک های تجسمی برگزار می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سومین دوره مسابقات کشوری طراحان و سازندگان کیک‌های تجسمی در تاریخ ۷-۶ بهمن‌ماه ۹۸ در هتل المپیک برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ این دوره از مسابقات، توانایی هنرمندان و قنادان ایرانی را در زمینه تولید کیک‌های تجسمی نشان خواهد داد. در همین رابطه با علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادان گفت‌وگویی را ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

• درباره برگزاری سومین دوره مسابقات کیک‌های تجسمی، توضیحاتی ارائه نمایید.

مسابقات طراحان و سازندگان کیک‌های تجسمی ایران همه ساله در اولین دوشنبه بهمن‌ماه به همت اتحادیه قنادان تهران و با حمایت و مشارکت قنادان کل کشور برگزار می‌شود. امسال در روزهای ۶ و ۷ بهمن در هتل بین‌المللی المپیک تهران، سعادت برگزاری سومین دوره این مسابقات را داریم. این مسابقات به رسم دو دوره گذشته، محلی برای نمایش تراوشات ذهن خلاق هنرمندان قناد و کیک‌ساز و جایگاهی برای شناسایی استعدادهای لایق و درخشان است.

• این مسابقات چه دستاوردی برای هنرمندان کیک‌ساز دارد؟

این رویداد هنری- قنادی تلاش دارد تا استعدادهای این حوزه را به جامعه هنری قنادان ایران و جهان معرفی نماید. شرکت در مسابقاتی که تمامی شرکت‌کنندگان آن قصد برنده شدن دارند، شخص را متوجه ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود کرده و این حس را در وی به وجود می‌آورد که این ظرفیت‌ها و توانایی‌ها را شکوفا کند و مشارکت در این دست مسابقات معتبر، راه حلی ساده برای تقویت خودباوری است.

• در حوزه برنامه‌ریزی این مسابقات، چه اقداماتی صورت پذیرفته است تا این مسابقات درست برگزار شود؟

در سال ۱۳۹۶ به منظور برگزاری هرچه بهتر این مسابقات و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، آیین‌نامه‌ای از سوی شورای عالی هنرمندان کیک‌ساز و قناد مصوب گردید. پس از گذشت دو دوره از تصویب آیین‌نامه و انجام اصلاحات در زمینه‌های مختلف، از جمله سازماندهی، داوری و برگزاری مسابقات، امیدواریم در این دوره شاهد رشد چشمگیری در تعداد هنرمندان و بخش‌های متنوع که هرکدام سبکی خاص را نمایندگی می‌کنند، باشیم.

• به بخش‌های متنوع که هرکدام سبک خاصی را نمایندگی می‌کنند، اشاره داشتید. لطفاً در این‌باره بیشتر توضیح دهید.

مسابقه در سه بخش یا سه سبک شامل کیک‌های مجسمه‌گونه که با تراشیدن کیک فرم می‌گیرند و کیک‌های مجلسی یا مناسبتی که بیشتر به تزئینات آن‌ها بها داده می‌شود و کوکی‌هایی که روی آن‌ها با اقلام خوراکی نقاشی می‌شود، برگزار می‌گردد. شایان ذکر است که همه این آثار باید از مواد اولیه خوراکی ساخته شده باشند.

• در این مسابقه چه تعداد از هنرمندان قناد راه یافته‌اند؟

نزدیک به یکصد نفر از استعدادهای برتر این حرفه- هنر از سراسر ایران به سومین دوره از مسابقات کیک‌های تجسمی ایران راه یافته‌اند که با داوری فشرده و نظام‌مند و با نظارت هیأت نظارت برگزار می‌شود و نهایتاً ۹ نفر از آن‌ها در مراسم اختتامیه به عنوان نفرات برتر، از سوی هیأت داوران برگزیده و معرفی می‌‌شوند و به این عزیزان در مراسم اختتامیه جوایزی نفیس اهدا و از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آید.

• در سال رونق تولید، آیا تولیدکنندگان در این مسابقات جایگاهی دارند؟

حمایت تولیدکنندگان مواد اولیه قنادی و کیک‌سازی از این مسابقات، نقش و جایگاهی ویژه‌ در ارتقاء سطح کیفی برگزاری این مسابقات دارد. به همین دلیل در حاشیه برگزاری مسابقات، نمایشگاهی از محصولات برترین برندهای مواد اولیه کیک‌سازی، در فضای نمایشگاهی بالغ بر ۲۰۰۰ متر داریم که علاوه بر جذب مخاطب از سراسر کشور، این محصولات را به بازارهای منطقه‌ای نیز معرفی می‌کند.

• چشم‌انداز آینده را در این حوزه (قنادی) چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظر می‌رسد آینده متعلق است به شناسایی مزیت‌های رقابتی در حوزه‌های تربیت نیروی انسانی کارآمد و آموزش‌یافته که علاوه بر رفع نیازهای داخلی بتوانند جایگاه برتر خود را در منطقه نیز تثبیت نمایند تا علاوه بر صادرات محصولات قنادی، بتوانیم دانش و هنر این هنرمندان را نیز در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات به بازارهای غرب آسیا معرفی نموده و انتقال دهیم.

• آیا امکان بازدید از آثار ارائه شده در مسابقه برای شهروندان وجود دارد؟

بله، بازدید از محل نمایشگاه این آثار و محصولات و مواد اولیه شرکت‌های تأمین‌کننده مواد اولیه کیک‌سازی و ملزومات وابسته در روزهای ۶ و ۷ بهمن‌ در هتل المپیک برقرار است و اتحادیه قنادان تهران تمهیداتی اندیشیده تا این بازدید برای همه شهروندان آزاد و کاملاً رایگان باشد و من دعوت می‌کنم که هموطنان عزیز و شهروندان تهرانی از آثار ارائه شده در این مسابقات حتماً دیدن فرمایند.

• آیا در حاشیه برگزاری این مسابقات و نمایشگاه مرتبط با آن، برنامه جنبی هم تدارک دیده‌اید؟

بله، همکاران ما برای روزهای ۶ و ۷ بهمن، پنج ارائه آموزشی (دمو) در رشته‌های گوناگون در قالب معرفی سبک هنری یا محصولات و مواد اولیه جدید و نحوه کار با این مواد اولیه را در نظر گرفته‌اند. این کارگاه‌های آموزشی در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار می‌شود و لازم به یادآوری است که حضور در این دموها و کارگاه‌های آموزشی نیز برای علاقه‌مندان آزاد و کاملاً رایگان پیش‌بینی شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *