اهم اخبار

سومین پالایشگاه شیر کشور با آخرین تکنولوژی روز در فارس ایجاد می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از راه‌اندازی سومین پالایشگاه شیر برای اولین بار در جنوب کشور با آخرین تکنولوژی روز دنیا در شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیران فارس از کارخانه لبنیات پگاه فارس به اهمیت و ضرورت عزم جدی مجلس و دولت در افزایش ظرفیت و توان تولید محصولات لبنی فارس تاکید شد.

محمدجواد عسکری با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال بایستی در دستورکار تمامی مسئولان و تولیدکنندگان باشد، مطرح کرد: اجرایی کردن راهبرد ملی مهار تورم و رشد تولید که یکی از اولویت‌های مدیدیتی کشور محسوب می‌شود باید در فضای اقتصادی حکم‌فرما بشود.

او با اشاره به ضرورت بهبود فضای اقتصادی در سطح ملی و بین‌المللی، گفت: در سالیان گذشته برای اولین بار ایده اقتصاد مقاومتی با راهکار‌های مناسب و هدفمند و همچنین ساختار مدیریتی تعریف شده مطرح شد که بسیاری از کشور‌ها در این راستا الگوبرداری کردند و به نتایج مطلوبی دست پیدا نمودند، اما در کشور این موضوع در مرحله اجرا به درستی پیگیری نشد.

عسکری نسبت به پیاده‌سازی ساز‌وکار‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف مدیریتی از جمله بخش کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و گفت: پارسال در فرآیند سفر‌های نظارتی کمیسیون کشاورزی مجلس به استان‌ها بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی‌صنعتی در بخش کشاورزی و دامپروری که دچار مشکل بودند به با توان مضاعفی به چرخه تولید برگشتند تا زمینه اشتغالزایی و تولید بیشتر در جامعه فراهم بشود.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی تولید محصولات لبنی جدید متناسب با اقلیم و فرهنگ مناطق مختلف کشور را یک راهکار پایدار در این حوزه دانست و گفت: شناخت ذائقه و سلیقه مردم می‌تواند در تولید محصولات لبنی تأثیرگذار باشد که در این راستا امکان بهره‌گیری از توان علمی متخصصان صنایع غذایی فراهم است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس توسعه هدفمند صادرات را یکی از راهکار‌های هدفمند پیشرفت و توسعه کارخانجات لبنی فارس عنوان کرد و در این زمینه گفت: مجلس در قالب ایجاد فضای مناسب دیپلماسی پارلمانی با کشور‌های دوست و همسایه عزم جدی دارد و مصمم است تا بتواند با افزایش تراز تجاری ایران از طریق صادرات محصولات ایرانی علاوه بر تقویت بنیان مدیریتی واحد‌های تولیدی‌صنعتی نیز مسیر توسعه اقتصاد ملی را هموار نماید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید در زمینه حفظ و توسعه جایگاه بین‌المللی کشور در زمینه صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامی دچار مشکل باشیم، اضافه کرد: در زمینه صادرات از شرکت‌های دولتی و خصوصی حمایت خواهیم کرد چراکه تجارت در این حوزه یکی از بازو‌های اصلی رشد و پیشرفت تولیدکنندگان محصولات لبنی محسوب می‌شود.

او از راه‌اندازی سومین پالایشگاه شیر کشور در شیراز خبر داد و گفت: این پالایشگاه برای اولین بار در جنوب کشور ایجاد می‌شود که با آخرین تکنولوژی روز دنیا در شیراز توسط شرکت صنایع شیر پگاه فارس به عنوان یک طرح توسعه‌ای نیز اجرا خواهد شد.

عسکری در پایان نسبت به اهمیت تامین مالی واحد‌های تولیدی، گفت: کمبود نقدینگی یکی از چالش‌های جدی تولیدکنندگان است که در این راستا بانک‌ها باید منابع لازم مورد نیاز متناسب با طرح و برنامه‌های توسعه‌ای از طریق تسهیلات و سایر مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری در اختیار کارخانجات قرار بدهند.

افزایش ظرفیت و توان تولید، اجرای طرح‌های توسعه‌ای، توسعه صادرات و ارائه محصولات و فرآورده‌های لبنی باکیفیت در بازار داخل، مسائل مرتبط با تعهدات ارزی، بکارگیری منابع انسانی مجرب و بهره‌گیری از توانمندی‌های متخصصان صنایع غذایی، بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی‌تحقیقاتی، تکمیل زنجیره ارزش و تولید، تامین مواد اولیه و اعتبارات مورد نیاز و همچنین اصلاح قوانین مناسب بخش تولید و تجارت در زمینه محصولات لبنی از عناوین اصلی دیگر این بازدید و نشست بود که با محوریت و ایراد سخنرانی محمدجواد عسکری متناسب با شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید نسبت به بررسی موضوعات مطروحه نیز پرداخته شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *