اهم اخبار

شافعی:در کنار مجلس برای اقتصاد کشور هرکاری می‌کنیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتاق ایران گفت: آرزوی دیرین بخش خصوصی و آنچه به عنوان توجه به نقش تصمیمات منطقه‌ای در سرنوشت کشور دائما مطرح و عنوان می‌شده، این است که کشور فدراتیو اداره شود، شِمایی از این قضیه می‌تواند در توسعه کشور نقش اساسی داشته باشد.

غلامحسین شافعی ، در هفتاد و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگوی استان مجدد رتبه اول کشور را کسب کرده است، اظهار کرد: شکست دیوار ستبر تمرکز قدرت در کشور مشکل اساسی و کهنه کشور است، اگر به دنبال این کار هستیم، استانداران باید اختیارات بیشتری داشته باشند و با آن بتوانند در توسعه کشور نقش اساسی داشته باشند.

شافعی بیان کرد: مطلع شدیم رئیس‌جمهور و وزیر کشور در قالب تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی، استان خراسان رضوی را به عنوان یک الگو و پایلوت انتخاب کردند. این از دیدگاه بخش خصوصی اقدام موثری است و توفیق این عمل می‌تواند به توسعه در کشور بینجامد و همه باید برای همکاری و مساعدت بیش از گذشته کمر همت ببندند تا این اقدام موثر، مهم و اثرگذار بتواند در آینده در اداره کشور تاثیرگذار باشد. ما مطمئن هستیم اگر برنامه‌های توسعه کشور با این نگاه تدوین شود، می‌توانیم متفاوت از گذشته راه جدید توسعه را بر یک روال اصولی شروع و کشور را متحول کنیم.

رئیس اتاق ایران با بیان اینکه رویکرد خوب مجلس در جلسه علنی اول یا دوم این بود که وزیر اقتصاد را برای ارائه گزارشی از وضع اقتصاد کشور دعوت کردند، عنوان کرد: مجلس با رویکرد مثبت و امیدوارکننده‌ بخش خصوصی، تعاون و اصناف را نیز در صحن علنی خواستند تا گزارشی از وضع اقتصاد کشور ارائه دهند. امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد و در خراسان نیز شاهد تحولات خوبی باشیم و بتوانیم کار متفاوتی برای استان انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقدام عملی بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شد و تاکنون کمتر وجود داشت، اجرای قانون فضای کسب و کار، آن هم توسط وزیر اقتصاد بود که پنجره واحد شروع کسب و کار کلید خورد، تصریح کرد: این پنجره در تهران به صورت رسمی افتتاح شد و در چهار استان دیگر از جمله خراسان رضوی نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

شافعی افزود: موضوع دیگری که مقام معظم رهبری تاکید داشتند و برای فضای کسب و کار نیز موثر بوده، راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری است، توافق این قضیه هم انجام شده، به زودی در تهران و در چهار استان از جمله خراسان رضوی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس اتاق ایران گفت: ما صادقانه، منصفانه و مشفقانه آمادگی داریم تا در کنار مجلس برای آینده اقتصاد کشور هر کاری لازم باشد، انجام دهیم. ما مجلس را مبدا حرکت‌های تعیین‌کننده می‌دانیم که می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات قانونی کشور باشد و در سطح استانی و ملی همکاری موثری بین بخش خصوصی و مجلس داشته باشیم.

سرویس : استان ها

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *