اهم اخبار

شرایط ایده‌آل سواحل گلستان برای پرورش ماهی در «پن»

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طی جلسه‌ای با حضور مدیرکل شیلات گلستان آخرین وضعیت از روند پرورش ماهی در قفس و پن با حضور متقاضیان و سرمایه‌گذاران این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سید «جواد قدس‌علوی» در این جلسه گفت: به جرأت می‌توان گفت پاک‌ترین مراکز تولید ماهیان سردابی کشور در استان گلستان وجود دارد و از همین‌رو متقاضیان پرورش ماهی در قفس و پن می‌توانند با اطمینان کامل بچه ماهی مورد نیاز خود را از داخل استان تأمین کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های طرح پرورش ماهی در پن، افزود: سواحل استان گلستان شرایط بسیار ایده‌الی برای پرورش ماهی در پن را داراست و ما در این امر در کشور پیشرو هستیم.

مدیر کل شیلات گلستان با بیان این‌که پرورش‌دهندگان ما باید شرایط تولید خود را متناسب با بازارهای جهانی پیش ببرند، تصریح کرد: وقتی تولید در کشور افزایش می‌یابد راهی جز صادرات باقی نمی‌ماند و صادرات هم ارزآوری و رشد اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت. از همه پرورش‌دهندگان استان می‌خواهیم که تولید خود را براساس استاندارد بازارهای جهانی پیش ببرند تا در زمینه صادرات آسان این تولید مشکلی به وجود نیاید.

قدس‌علوی گفت: مطالعات اولیه سایت پشتیبان پن و قفس و اسکله شناور به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک کار احداث آن آغاز خواهد شد. اعتبارات لازم برای این بخش نیز با از بخش اعتبارات ملی با تایید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران تأمین می‌شود.

وی در خصوص تعهدات شیلات گلستان در زمینه تولید ماهی در قفس و پن، خاطرنشان کرد: براساس طرح پرورش ماهی در قفس و پن که از مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی مقاومتی کشور است، در افق برنامه ششم مقدار ۲۰۰ هزار تن، در افق ۱۴۰۴ مقدار ۴۰۰ هزار تن و امسال میزان ۵۰ هزار تن ماهی در کشور تولید خواهد شد و از این میزان ۵۰۰ تن سهم تولید استان گلستان خواهد بود که براساس تعهدات ارائه شده امیداریم این میزان تولید با کمک پرورش‌دهندگان و مجموعه شیلات استان محقق شود.

مدیرکل شیلات گلستان یادآور شد: از پرورش‌دهندگان تقاضامندیم با رعایت اصول فنی و با نظارت اداره فنی شیلات استان سازه‌های مورد نظر را احداث کنند، چون صدور پروانه بهره‌برداری منوط به تایید اداره فنی شیلات استان خواهد بود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *