اهم اخبار

شناسنامه دار شدن زعفران احتمال تقلب را به حداقل می‌رساند/صادرات یک کیلو طلای سرخ برابر با ۱۵ بشکه نفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسئول گفت: با شناسنامه دار شدن زعفران دیگر خبری از زعفران های آغشته به رنگ در بازار نخواهد بود.

 

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه صادرات یک کیلو زعفران برابر با ۱۵ بشکه نفت است، اظهار کرد: با فراهم کردن زیرساخت ها، برندسازی و شناسنامه دار شدن محصول می توان صادرات طلای سرخ ایرانی در بازارهای جهانی را افزایش داد.
وی افزود: با وجود آنکه صادرات اکثر محصولات کشاورزی از جمله زعفران می تواند‌ جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد، از این رو رفع موانع پیش روی صادرات امری ضروری است.
حسینی با اشاره به اینکه رفع سخت گیری های صادرات به معنای عدم ورود ارز به کشور نیست، بیان کرد: با توجه به آنکه در مقابل صادرات به واردات برخی کالاها نیاز داریم بنابراین تبادل صادرکنندگان با واردکنندگان می تواند نیاز کشور را بدون موانع و بوروکراسی های اداری تامین کند.

به گفته این مقام مسئول، اگر صادرکننده زعفران قادر باشد از محل صادرات کالاهای مورد نیاز وارداتی همچون خودرو، لوازم یدکی، مواد غذایی و .. را وارد کند و در مقابل مازاد مصرف را صادر کند، این امر به سبب رشد صادرات به نفع صادرکننده و مصرف کننده خواهد بود.

وی با تاکید بر شناسنامه دار شدن زعفران گفت: شناسنامه دار شدن طلای سرخ ایرانی به سبب به حداقل رساندن سوء استفاده و تخلف به نفع تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
وی موضوع شناسنامه دار شدن طلای سرخ ایرانی را یک اولویت برشمرد و گفت: با توجه به آنکه با شناسنامه دار شدن زعفران مرکز تولیدکننده، مزرعه و تمامی مشخصات تولید در نقاط مختلف کشور از طریق کد ۱۳ رقمی قابل پیگیری است، از این رو دیگر خبری از زعفران های آغشته به رنگ در بازار نخواهد بود.
عضو شورای ملی زعفران در پایان با اشاره به اینکه شناسنامه دار شدن زعفران تنها‌ یک اسم و ادعا نیست، تصریح کرد: شناسنامه دار شدن طلای سرخ باید براساس مستنداتی باشد که صفر تا صد مراحل تولید از طریق کد قابل رویت باشد.
آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *