اهم اخبار

صادرات محصولات کشاورزی به روسیه از طریق کریدور ارمنستان/ سیب ایران خواهان زیادی در ایروان دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیات رئیسه اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره بار، خاطر نشان کرد: آذربایجان، برای تجار ایرانی قوانین دست و پاگیری وضع کرد از این رو ترانزیت محصولات از این مرز دشوار شد به همین دلیل صادرکنندگان ایرانی از مرز ارمنستان محصولات خود را به روسیه صادر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ صدرالدین نیاورانی گفت: ارمنستان به دلیل همجواری با مرزهای ایران می‌تواند به یک مسیر ترانزیتی مناسب برای محصولات ایرانی تبدیل شود.

این فعال اقتصادی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای برخی رانندگان حمل بار در مرز آذربایجان، تصریح کرد: راه تجارت نباید مسدود شود از این رو اگر مسیری برای  فعالان اقتصادی مسدود شد آنها برای ادامه فعالیت خود راه دیگری را پیدا می‌کنند.

نیاورانی ادامه داد: فعالان اقتصادی از کریدور ارمنستان محصولات کشاورزی را به خاک روسیه صادر می‌کنند.

به گفته وی، هر چند سیب درختی در کشور ارمنستان تولید می‌شود اما سیب درختی ایران در این کشور خواهان زیادی دارد و این محصول توانسته بازار مناسبی برای خود تصاحب کند.

نیاورانی با اشاره به همکاری دولت‌های ارمنستان و ایران برای توسعه تجارت، افزود: جاده ارمنستان به روسیه در حال بهره برداری است اگر این مسیر باز شود بدون تردید می‌توان از آن برای توسعه تجارت محصولات ایرانی به خاک روسیه استفاده کرد.

این فعال اقتصادی در پایان افزود: با توجه به شواهد و قراین مشکلات ترانزیتی از مسیر آذربایجان به زودی حل نخواهد شد از این رو ما ناچاریم که با تمرکز بیشتر بر مرزهای ارمنستان مسیر تجارت را متوقف نکنیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *