اهم اخبار

صادرات ۶۸ هزار و ۱۳۵ تن آبزیان در چهارماه نخست امسال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان گفت:‌ در چهارماه ابتدایی سال جاری ۶۸۱۳۵ تن انواع آبزیان به ارزش ۱۱۵ میلیون دلار صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از فارس؛ عباس مختاری گفت:در ۴ماه نخست امسال ۳۱ هزار تن انواع ماهیان به ارزش ۵۰ میلیون دلار و همچنین ۲ میلیون و ۲۰۸ تن از خانواده ماهیان تون به ارزش دو میلیون دلار، ۳۴ میلیون دلار میگو، ۱۴۲ تن ماهیان زینتی به ارزش ۱۶۷ هزار دلار، یک میلیون و ۴۵۱ تن انواع کنسرو به ارزش ۶ میلیون دلار ویک تن خاویار و بدل خاویار به ارزش ۶۳۱ هزار دلار صادر شد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان با اعلام این مطلب افزود: در چهارماه ابتدایی امسال همچنین ۹۱۳ تن پودر ماهی به ارزش ۹۵۴ هزار تن، ۲۲ هزار تن خوراک آبزیان به ارزش ۱۸ میلیون دلار، ۴ تن قزل آلا برای اصلاح نژاد و تکثیر و پرورش به ارزش ۱۱ هزار دلار صادر شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۶۸ هزار و ۱۳۵ تن انواع محصولات به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۶۴۳ دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

مختاری میزان محصولات وارداتی در این مدت را ۴ هزار و ۷۸ تن برشمرد و ادامه داد: ارزش محصولات وارداتی ۱۲ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۳۵ دلار است که در مقایسه با مدت مشابه گذشته از لحاظ وزنی ۲۷۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۴۸ درصد افزایش داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: ظرفیت‌های بسیار بزرگی در بخش شیلات کشور وجود دارد که تاکنون مغفول مانده یا به خوبی به آن پرداخته نشده است که باید از این به بعد با جدیت دنبال شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: فارس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *