اهم اخبار

صنایع غذایی بیژن تندیس حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تندیس ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به صنایع غذایی بیژن اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، در پی این موفقیت، حسین مصطفی زاده، رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی بیژن در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: وقتی رضایت مشتری مهم باشد، با ارزش‌ترین هدیه تندیس رضایتمندی مشتری است.

صنایع غذایی بیژن موفق به کسب تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد.

قدمت محصولات غذایی بیژن به سال ۱۳۴۸ بازمی گردد، اما پیش از آن مهندس بیژن مهاجرین (-۱۳۱۵) کار خود را از زیرزمین منزل‌اش آغاز کرده بود. آنچنان که خود می‌گوید وقتی برای تحصیلات عالی به آمریکا رفته بود، با اطلاعاتی که در زمینه سس سفید هنگام تحصیل یافته بود، در سال ۱۳۴۸ تولید این چاشنی را در کشور، با راه‌اندازی کارخانه دیاموند به مرحله اجرا گذاشت. کار در ابتدا با یک همزن و یک کارتن روغن در زیرزمین منزل شروع شد و برای نخستین مرتبه در ایران سس مایونز به بازار آمد.

بیژن مهاجرین، بنیانگذار شرکت صنایع غذایی بیژن


آن روزها وقتی یکی از رستوران‌های معروف تهران ۲ کارتن مایونز سفارش داده بود، شادی مدت‌ها در وجودش موج می‌زد. پس از مدتی، زیرزمین به کارگاه کوچک ۳۰متری در منطقه یوسف آباد تبدیل شد و این آغاز یک حرکت بزرگ بود. مهم‌ترین ویژگی‌های بیژن، نگاه به آینده و پشتکار بود تا بتواند این کار کوچک را به صنعتی بزرگ تبدیل کند.
تلاش‌ها به ثمر نشست و مردم با سس مایونز آشنا شدند و همین موضوع سبب افزایش فروش سس دیاموند گردید. توجه عموم به مایونز روز به روز بیشتر می‌شد و سس دیاموند هر روز شناخته‌تر و محبوب‌تر می‌شد.
بیژن معتقد بود که باید همواره کیفیت را حفظ کرد و نوآوری را سرلوحه کار قرار داد. بر اساس همین تفکر سس کچاپ در ایران توسط این شرکت در سال ۱۳۴۹ به دست مردم رسید و یک سال بعد سس اسپاگتی تولید شد و سپس پنیر پیتزا روانه بازار شد. بدین ترتیب سس مایونز، سس کچاپ، سس ماکارونی و پنیر پیتزا برای نخستین مرتبه توسط «بیژن» در ایران تولید و ارائه شده است.


بیژن نخستین شرکتی بود که از ظرف شیشه‌ای به جای قوطی فلزی برای عرضه خیار شور در سال ۱۳۵۶ استفاده کرد. هر چند در ابتدا با مخالفت شدید وزارت بهداری و موسسه استاندارد مواجه بود، اما برای نخستین مرتبه رب گوجه فرنگی نیز در سال ۱۳۵۸ با ظرف شیشه‌ای به بازار عرضه شد.


مدیریت جدید این واحد تولیدی بر عهده حسین مصطفی‌زاده است و هم چنین از سال ۱۳۹۳ سازمان فروش بیژن با مدیریت نرگس اله‌یاری، راه‌اندازی شده است.

حسین مصطفی زاده و نرگس الهیاری

«بیژن» در این دوره سعی دارد با توسعه کارآفرینی و نیز تکیه بر دانش روز و نگاه به افق‌های دور، بتواند سهمی بسزا و اثرگذارتر از گذشته، در ارتقای سطح سلامت و تغذیه جامعه داشته باشد.
آنچه که نام «بیژن» را نه تنها ماندگار کرده بلکه راه خود را در فراسوی مرزها گشود، ثبات در کیفیت و عرضه محصولات تازه از بهترین مواد اولیه و رعایت استانداردهای فراملی است.
امروز نام «بیژن» برای مصرف کنندگان آرامش خاطر به همراه دارد و خوشنامی آن دسترنج بیش از پنجاه سال تلاش مستمر است.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *