اهم اخبار

ضرورت تغییر نظام های غذایی در جهان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طبق گزارش چهل و نهمین نشست کمیته جهانی امنیت جهانی غذا، وضعیت امنیت غذایی و تغذیه در جهان نگران کننده بوده ومیزان گرسنگان در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۲۰ میلیون تا ۸۱۱میلیون نفر برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رسول زارع نماینده ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با بیان این مطلب گفت: بر اساس این گزارش، تعداد گرسنگان جهان در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۶۱ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است.

وی اظهار داشت: برآورد می‌شود در سال ۲۰۳۰ حدود ۶۶۰ میلیون نفر گرسنه در جهان وجود داشته باشد که بخشی از آن ناشی از پاندمی کووید ۱۹ خواهد بود.

زارع تصریح کرد: در این دور از نشست کمیته جهانی امنیت جهانی غذا بر لزوم تغییر نظام‌های غذایی تاکید شد.

وی گفت: این کمیته همچنین خواستار رویکرد سیستماتیک و جامع نگر برای تغییر نظام‌های غذا شد و کشورها را تشویق کرد نظام غذایی ملی خود را با روشی منسجم و به صورت مقتضی و مطابق با شرایط ملی و ظرفیت‌های خود تغییر دهند.

بر پایه این گزارش، چهل و نهمین نشست کمیته جهانی امنیت جهانی غذا به صورت مجازی و با عنوان “ایجاد تحول در امنیت غذایی و تغذیه” با حضور نمایندگان ۱۲۲ کشور از جمله ایران، هشت وزیر، هشت معاون وزیر، ۹ کشور غیر عضو، ۱۶ ارگان وابسته به سازمان ملل متحد نمایندگان و جوامع مدنی و دو سازمان بین المللی تحقیقات کشاورزی از ۱۹ تا ۲۲ مهر برگزار شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *