اهم اخبار

ضوابط فنی گوشت طیور در اوراسیا تایید شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شورای کمیسیون اقتصادی اوراسیا مقررات فنی اتحادیه “در مورد ایمنی گوشت طیور و محصولات فرآوری آن” را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از eurasian.ir این سند الزامات اجباری محصولات غذایی با منشاء حیوانی را تنظیم می کند. همچنین اصطلاحات یکسان، شناسایی قوانین ، الزامات ایمنی، الزامات فرآیندهای تولید، ذخیره سازی، حمل و نقل، فروش، دفع و برچسب گذاری را ایجاد می کند.

بر اساس این گزارش، مقررات فنی اینگونه تعریف شده است؛ حداکثر میزان مجاز باقیمانده ۵۰ فرآورده دارویی دامپزشکی در محصولات کشتار طیور، ممنوعیت مواد تشکیل دهنده و افزودنی های غذایی (از جمله فسفات) در تولید فرآورده های گوشتی طیور فرآوری نشده؛ الزام به ذکر ترکیب محصولات فرآوری شده از گوشت طیور؛ استاندارد کسر وزن رطوبت آزاد شده در هنگام یخ زدایی گوشت طیور، که نباید از ۴٪ تجاوز کند.

همچنین دیگر مقررات فنی عبارتند از: ممنوعیت استفاده از فسفات ها، تقویت کننده های طعم و عطر، بنزوئیک، اسیدهای سوربیک و نمک های آنها، مواد خام با GMOs و آفت کش ها در تولید فرآورده های گوشتی طیور برای تغذیه کودکان؛ شاخص های ارزش غذایی فرآورده های گوشتی طیور (پروتئین، چربی، کربوهیدرات، محتوای کالری) و انحراف از مقادیر واقعی از مقادیر ذکر شده در برچسب و کنترل حداکثر بقایای مجاز برخی از فرآورده های دارویی دامپزشکی در محصولات کشتار طیور.

بر اساس گزارش منتشر شده مقررات فنی از ۱ ژانویه ۲۰۲۳ لازم الاجرا می شود.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: eurasian.ir

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *