اهم اخبار

طرح جهش تولید در زمین‌های دیم کشور اجرا می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: اجرای طرح جهش تولید به صورت پایلوت در شش استان کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از خبرگزاری مهر، صابر گلکاری در بازدید از زمین‌های دیم مراغه افزود: با اجرای این طرح حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی آیش کشور در یک برنامه ۵ ساله به کشت نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهانی دارویی اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در طرح جهش تولید توسعه کشت دانه‌های روغنی در اراضی دیم در سطح ۷۰۰ هزار هکتار، کشت یک میلیون هکتار نباتات علوفه‌ای و کشت ۳۰۰ هزار هکتار از گیاهان دارویی در اراضی دیم پیش بینی شده است.

گلکاری ادامه داد: مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در تدوین این طرح با معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی همکاری داشته است و اجرای آن ۵ سال طول خواهدکشید.

به گفته رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، این مؤسسه در زمینه معرفی ارقام مناسب، تأمین بذر، نظارت فنی و آموزش در کنار بخش اجرا خواهد بود.

وی افزایش تولید در واحد سطح و افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

اجرای این طرح همزمان با سال زراعی جاری با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با همکاری مؤسسه تحقیقاتی کشاورزی دیم کشور با هدف افزایش تولید در اراضی دیم کشور آغاز شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *